Sidor

onsdag 13 september 2017

Phoebes bebisar 10 veckor

Men alltså, vart tar all tiden vägen? Det går så fort och jag hänger inte alls med. Ibland måste jag kolla så jag verkligen har räknat rätt. Börjar känna paniken komma, dom ska ju snart flytta.

Egentligen finns det ju inte så mycket nytt att skriva om dom. Allting med dom är kanon, dom utvecklas som dom ska och är helt sanslöst sociala. Under dagarna är det inte lika mycket gos nu som det var för bara några veckor sedan. Nu är det alldeles för mycket bus i dom. Men kvällarna, jag älskar kvällarna när jag ligger i soffan och dom kommer upp till mig en efter en och lägger sig på mig för att mysa. Damon är det som är uppe mest och längst. Det räcker att titta på honom för att han ska börja spinna. Damon har ett alldeles speciellt uttryck när han ber om mat, ögonen är alltså riktigt bedjande, finns inte en chans att inte ge honom vad han vill ha. .

Stevie gillar också att mysa, men han är lite avvaktande. Han gillar nämligen inte att jag pillar med hans ögon och näsa. I och med hans färg syns det tydligare när ögonen rinner. Och om ni kommer ihåg så kisade han massor när han kom ut i fullt dagsljus. Just det har ju blivit mycket bättre och hans ögon rinner inte lika mycket. Är ju visserligen och tvättar av honom varje morgon (och dom andra) men under en hel dag så torkar jag av honom någon extra gång. Alla har bös i ögonen men det syns ju inte lika bra på hans syskon.

Kia är väldigt mammig, alltså hon vill vara uppe och gosa ofta hon också. Är inte lika busig som sina syskon, ligger hellre och sover under sängen i någon av bäddarna. Och vem tror ni följer henne, ja naturligtvis Ellie. Mellan dom 2 är det syskonkärlek på hög nivå. Och för varje dag så blir dom mer och mer lika. Ser skillnaden på dom genom att titta på framtassarna då Ellie har röda/créme markeringar där. Kia har under veckan fått en smäll i sitt vänstra öga under lek. Hon har varit röd och ögat har runnit jättemycket. Men det är mycket bättre nu, även om hon kisar lite med det.

Dom är riktiga matvrak alla. Damon och Kia som var riktigt illa ute  har verkligen tagit igen en massa viktmässigt. Tycker att dom är så urvuxna alla nu. Damon med sina stora tassar och den långa pälsen (han har längst päls) ser ut som en annan ras av och till. Han har förutom sina stora tassar ett riktigt stort huvud också. Alla bebisarna är nu tingade. Som ni redan vet så blir det inte att jag behåller Ellie. Men nu känns det ok. Vet ju att Kia kommer att gå i avel och om jag vill framöver kan jag köpa tillbaka en bebis från henne. Veckans vikt och uppgång är
Damon 1284g +167g
Stevie 1313g +189g
Ellie 1169g +126g
Kia 1164g +204g

Något senare under förmiddagen

Det är ju tur att jag skriver på morgonen, risken hade varit att det inte blev något alls idag. Strax efter klockan 07.00 så hörde jag en duns komma från sovrummet. När jag gick in för att kolla så kom Rebecka mot mig, hoppande på 3 tassar och jätteledsen. Hennes vänstra baktass bara hängde och jag trodde att den  hade gått av vid höften, det onda verkade komma därifrån. Gissar på att dom lekte för jag vet att dom busade i sängen. Men vid leken så ramlade hon ner. Ringde direkt till veterinären som återkom då hon började jobba först kl. 8.00 Hur som helst, hon tyckte att jag skulle avvakta några dagar innan jag rusade iväg till ett djursjukhus. Oftast är det inte så farligt som man tror. Med lite smärtstillande blev det bättre. Hon har ätit och gått på toa. Men jag har burit dit henne för att underlätta...även om hon klarar av att gå dit själv...det ser jag ju. Uppdatering om henne kommer i morgon igen. Dagens bilder blev vad som blev. Ville inte fota ute på altanen för jag ville ha ett öga mot Rebekah samtidigt.


Damon
















Stevie 















Ellie















Kia













Bästa sättet att sova i en bädd på är att vända den upp och ner





Eller så kan man ligga lite utanför




Mamma Zira tar igen sig






Medan pappa Tussen tar handom alla bebisar




Becka sover




Undrar just vad dom funderar över här





Ett par timmar senare och lite piggare




Ett annat ställe som det är skönt att sova på är soffkanten





Vad gjorde du denna dagen för 26 år sedan. Jag vet precis vad jag gjorde och det kan du se på bilden nedanför




Jag har ju ledljus på min toa (toastolen) Hittade den på denna sidan. Och denna sidan har blivit lite av en favvosida för mig, så mycket fint det finns där. Och enligt mig billigt. Jag har precis gjort en beställning men har lagt till massor i favoriter som jag kommer att beställa pö om pö. Här finns kanonfina kläder, tycker jag iallafall. Denna har jag bland annat beställt som jag ska ha ute på altanen



1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck