Sidor

tisdag 19 september 2017

Fotografering

Jag funderar att på allvar ta steget längre och lägga ner mer energi att fotografera på beställning. Frågan är om intresse finns. Att få fotografera gratis vet jag inte är några problem. Då ställer dom flesta upp och vill vara med, får ju ofta förfrågan om det. Men när man tar betalat för sitt jobb, då kan det bli stopp. Ingen är villig att betala, även om jag inte tar så mycket. Det har jag ju märkt tydligt, speciellt när folk frågar om jag vill fota och jag säger att javisst, men nu har jag börjat ta betalt för det. Och då blir det inget.

Jag gillar ju att fota katter, tror inte någon har missat det. Och jag gillar att fota barn. Vuxna också för den delen. Nu när jag har fått en favoritsida och snurra runt på så återkommer samma tankar varje gång. Att beställa sådana här stora bilder som kallas för hangers hade varit riktigt kul. Lite olika motiv som man skulle ha något att välja mellan. Och jag lovar, motiv finns det. Om man gör så att man kan se 180 motiv så får man gå igenom 13 sidor. Så det finns alltså massor att välja mellan. Att fotografera ute funkar ju inte alltid, oftast på grund av vädret. Till jul brukar ju dom som har barn ta julfoto och göra som julkort. Eller dom tar bilder på sina barn och ger bort i julklapp. Jag ska gå igenom mina favoriter och kolla vad man kan tänka sig. Men ett motiv är nummer 1 när det gäller just julen.



En annan favorit. Om jag skulle ta en bild på ett barn t.ex så blir det lite som 3D



Det finns alltså massor att välja mellan. För att behålla dom fina hade jag häftat fast toppen på en rundstav och sedan rullat ihop det och tagit fram vid behov. Och då hade jag hängt upp rundstaven på vanliga hängen som man har till gardinstång. Ju mer jag tänker på det, ju mer finns viljan och suget. Och visst, kanske ingen alls nappar, men dom här kostar ju inte någon förmögenhet. Vill du se mer av vad som finns kan du bara klicka på någon av bilderna. Och alltså, jag är ingen väskmänniska. Men har hittat en som jag bara älskar. Det är samma med detta, massor att välja mellan....gaaaaaaaaaaah, blir tokig så mycket fint.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck