Sidor

onsdag 6 september 2017

Phoebes bebisar 9 veckor

Dom är redan 9 veckor, helt sanslöst. Om bara 3 veckor är det dax för dom att börja flytta. Känns ju...så där. Men fram till nu har jag gjort ett bra jobb och jag är nöjd. Dom har utvecklats kanonbra. Och doom doom flesta brittbebisar på 9 veckor är dom urvuxna. Tassarna är fortfarande korta men kroppen är lång, alltså från huvudet till rumpan. Speciellt Damon ser så smal ut. Och Stevie's öron känns som paraboler. Men jag vet ju att det är så här det ska vara. Tjejerna håller fortfarande ihop rätt så bra. Men det hinner nog ändra sig.

Mitt humör för tillfället är inget att hurra för. Är sur och grinig. Jag är så irriterad över att jag inte bor i ett hus med massor av plats och stor trädgård. Helt i onödan, jag vet. För jag kan inte göra något åt den situationen. Igår morse tog jag mitt svåra beslut. Ville ju så gärna behålla Marcell också, Ellie skulle jag ju behålla. Men det är bara att inse att jag har inte den tid det skulle ta med all pälsvård (pedanta Lotta ni vet) Främsta anledningen är att jag är inte ensam om att ta ett sådant beslut. Jag får göra som jag vill, visst. Men jag bör ändå vara lyhörd. Och det är ju faktiskt så som jag dom sista dagarna har fått höra.
-Vi har inte plats. Vi kan inte ha 5 katter, varav 3 långhåriga. Och du hade ju andra planer, att behålla från Miranda. Tänk om det blir en röd-vit hona, harlekin...som du vill ha. Ska vi ha 6 katter då?
Jaja...vi får se  hur det går med Mirandas bebisar. Att sen Ziras syster Kiara verkar ha fått en cameohona gör mig yr i skallen. Hur som helst så har jag satt ut både Ellie och Marcell till salu. Ikväll är det meningen att en familj ska komma och titta på Ellie. Och en annan tjej som ringde igår ville ha Marcell. Men det är ju inget som är säkert än.
Dagens vikter och veckans viktuppgång är
Damon 1117g +128g
Stevie 1124g +139g
Ellie 1043g +153g
Kia 960g +69g

Lite mindre ökning på Kia, men dom fick strimlat nötkött i förrgår vilket resulterade i att hon har spytt då hon antagligen åt för  mycket. Dessutom är det ju något nytt som dom har smakat så det blev nog lite för mycket för just henne. Bilder blir det, men inget bra. Kan inte ta ute så jag tog inne i morse. Inget bra ljus och det går inte att fota med blixt för dom blundar då. Så det blir som det blir



Damon



















Stevie
















Ellie















Kia













En beställning med kattmat har anlänt, 20 lådor och lite torrisar. Torrisar jag jag ju rätt så mycket av





Och nu har jag fått alla stamtavlorna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck