Sidor

söndag 3 september 2017

Ziras bebisar 6 veckor

Det är små tjockisar som jag har här nu. Kan absolut inte klaga på vikterna, nu väger dom till och med mer än vad flera av bebisarna i Ziras tidigare kullar gjorde och mer än vad Phoebes bebisar gjorde. Vi har ju så klart Josh och Rebekah. Men som ni ser så tar dom in med  stora steg. Så det blir nog katter av dom också. Eller nåt.

Det händer så otroligt mycket nu när det gäller deras utveckling. Jag borde klippa klorna på dom idag för nu har dom lärt sig att dra in dom. Men jag känner att det inte skulle funka idag, är trött och lite darrig på handen eftersom jag hade en skitdålig natt med värk och knappt någon sömn. Så klippningen får vänta några dagar till. Även om dm fortfarande sover rätt så mycket så är dom ju betydligt mer vakna än vad dom var förra veckan. Och så aktiva, springer fort dit dom ska. Tog bilder på dom igår ute på altanen. Men dom var så pass samarbetsvilliga imorse så jag tog nya bilder. Så idag blir det bildbomb på riktigt. Och eftersom det blir så många bilder får varje unge en egen sida med sina bilder. Klicka bara på någon av bilderna så kommer den bebisens sida upp.
Dagens vikter och veckans viktuppgång är
Niklaus 779g +202g (tingad)
Hayley 769g +158g (tingad)
Elijah 769g +155g (tingad)
Marcellus 812g +179g (ev till salu, har inte bestämt mig än)
Joshua 678g +198g (reserverad)
Rebekah 615g +164g (tingad)

Bara för skojs skull ifall någon är intresserad, här är vikterna på dom andra bebisarna med Zira som mamma
Förra kullen, samma föräldrar
Camio 770g
Eros 823g
Athena 712g
Corinne 727g
Sophia 747g

Första kullen, en annan hane är pappan
Pan 796g
Pandora 711g
Bianca 724g
Cordelia 741g
Linus 805g
Callisto 810g



Nicko





Hayley




Elijah




Marcell





Josh




Becka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck