Sidor

måndag 9 januari 2017

Vad hände?

Ibland fattar jag inte något. Jag lovar!! I lördags kväll var ju första parningen mellan Zira och Frej och vid 19.30-tiden igår kväll var den sista. Dom har ju, som jag skrev igår, parat sig massor med gånger, 2 dagar om man räknar från första parningen. Sen igår kväll, ingenting...Båda verkade vara löjligt nöjda med sina insatser och har under natten sovit som små bebisar. Vid 00.30 tiden var han hos henne och tvättade henne i pannan. Vid 4-tiden så kom hon med löpskrik och ropade på honom. Och visst kom han till henne efter många om och men, men ingen parning då heller utan han tvättade henne igen och lade sen tassen så gulligt om henne. Jag ser att hon har gått ur sitt löp, hon ålar inte som hon gjorde när hon löpte, kunde ju  knappt gå, var så låg så magen tog i backen när hon tog sig fram. Så!!!! Förhoppningsvis blir det bebisar här i mitten av mars. (14:de) Känns i magen som att det har tagit sig. Om inte, ja då får dom försöka igen.
En annan sak som jag har tänkt på. Nu har Frej varit här i 12 dagar. Jag har fortfarande inte känt av någon lukt från honom, trots att han är fertil. Inte ens på toalådan. Inte ens nu när han har parat.

Nu väntar jag in nästa löp, undrar vem som hinner först, Milla eller Phoebe.


Frej ligger i köket och tar igen sig. Skönt att slippa Zira en stund.




Trodde han ja!!! Zira vill kela 





Men nääääää!
-Nu vill jag vila lite, säger Frej och går sin väg






-Nähä, då får jag väl busa lite då





Frej lade sig i vardagsrummet istället, men inte längre än att han har koll på vad vi gör i köket




4 kommentarer:

Här kan du lämna dina tassavtryck