Sidor

fredag 6 januari 2017

Pannkaka

Nu är det skit och pannkaka här. Kände mig lite bättre i onsdags men igår så kom det tillbaka framåt kvällen, jag frös så jag skakade. Trots att mamma bor granne med mig ringde jag in till henne och bad henne fylla badkaren med hett vatten. Att ställa sig under duschen hade inte hjälpt. Och där låg jag länge, blev skrynkligare än jag redan är. Under natten tilltog hostan och under dagen har jag haft mer ont i halsen, mer hosta och jag känner att bihåleinf. är på ingång. Får snällt ringa läkaren på måndag och få penicillin innan det går för långt för några starkare preparat tål jag inte.

På kutterfronten har det inte hänt något än, inte mer än just kutter. Idag ville Zira gärna komma ut men det fick hon inte då det är kallt, -15. Vill inte att hon ska bli kall och kanske få urinvägsinf. eller livmoderinf. Så hon får snällt vara inne. Frej fortsätter att följa henne och luktar på varje ställe som hon har satt sig ner på. Båda har också hållit mig sällskap i sängen då jag mestadels av dagen har legat under täcker och snörvlat. Älskar att båda är så otroligt sociala., Frej är till och med mer på mig än Zira. Han tokälskar att ligga på mig och att bli klappad. Kammar och borstar honom varje dag, även om det inte behövs. Trodde det skulle vara jobbigt men med en sådan katt som Frej verkar livet lekande lätt. Han finner sig i allt. För att inte dra honom i pälsen där det har funnits och tillkommer tovor har jag köpt en tovutredare. Varför fanns inte sådana när jag hade Leo? Där det finns en tova på Frej tar jag bara denna och slipper alltså göra honom illa, sååååå smidigt.



1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck