Sidor

torsdag 5 januari 2017

Skrivarglädje

Jag har alltid tyckt om att skriva, om allt och ingenting...Så länge jag kan minnas. Och ni som har hängt med mig ända sedan början när jag började med min uppfödning kommer kanske ihåg att jag hade en annan blogg som huxflux bara stängde ner. Där bloggade jag i 5 år och jag var otroligt ledsen över att allt försvann. Visserligen har jag kvar alla bilderna, där var man nämligen tvungen att ladda upp bilderna vilket jag gjorde på Photobucket.

Mitt skrivande började långt innan jag överhuvudtaget visste att det fanns något som hette blogg, fanns nog inte ens då. Nä, det gjorde det inte. På den gamla tiden skrev jag dagböcker, något som jag inte hade klarat av idag på grund av värken. Det går mycket snabbare att skriva på datorn, dessutom är det ju läsligt 😂 Det som är det tråkiga med att skriva blogg är att jag inte skriver så mycket om mitt personliga liv, mina innersta tankar. Vilket många gånger hade varit skönt...bara för att få ut det. För tillfället, just idag finns det massor jag skulle vilja skriva om. Men får alltså låta bli. En del av det kommer  inom kort, annat kommer aldrig att skrivas. Istället får jag tjata hål i huvudet på den som orkar lyssna på mig.

Nu till något helt annat. Zooplus är snabba av sig med att skicka varor som man beställer. Nyårsafton beställde jag en klös  och den kom igår förmiddag. Från Tyskland. Bra va!! Satte ihop den igår så klart. I vanlig ordning så är inte en ny klös sådär jättepoppis, en katt måste först komma på att den finns där och att den är skön att ligga i. Dock har både Zira och Frej klöst på den och hoppat upp på den för att lukta. Hade tänkt placera den vid spisen där granen var. Men det blev inget bra. Jo, bra blev det men inte när jag började tänka på kommande kattungar som då hur lätt som helst kunde komma upp på spishyllan via klösen. Dessutom så var det ett toppenställe att ha bebisarna på och en klös hade tagit upp mycket av den platsen. Så den hamnade i ett annat hörn som mer eller mindre var tomt förutom den stora tigern. Just nu står den så fint där i hörnet, och inga katter i den. Noop, Frej har lagt sig på den lilla klösen vid altandörren och Zira ligger på vägghyllan. Men det är bara nu när jag har vaknat och gått upp. Annars ligger Zira i sin bädd under min säng och Frej ligger uppe hos mig. Någon gång under natten hoppar han ner och lägger sig vid min sida, nära både till mig och Zira.

Zira ja!!!! Gå in i löp, please!!!! Är så otroligt nyfiken på hur deras ungar kommer att se ut. Klappade henne lite på rumpen imorse och då trampade hon med baktassarna. Så kanske, kanske det är på gång. Själv gissar jag på att det kan bli till en parning imorgon kanske. Hur som helst så kuttrar dom mot varandra men hon låter inte Frej komma för nära. Igår var det ju 1 vecka sedan han kom hit och hon är fortfarande lite bestämmande mot honom, ska typ visa att här är det hon som bestämmer. Frej är ju så otroligt snäll hane och är inte på henne när hon inte vill. Jag var lite rädd att det skulle lukta väldigt mycket hane här när han kom hit men känner absolut ingenting, inte ens i toalådan. Duktig kille, hoppas han sköter sig och inte får för sig att spraya. Man vet aldrig.










Jisses, Zira ser ut som en liten mygga vid Frej 😲




2 kommentarer:

  1. Bara att skriva om du vill prata. Klöser var jättefin

    SvaraRadera
  2. Mycket päls är det. Badade Ophelia idag och blåste henne. Klarar av detta utan Roys hjälp

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck