Sidor

onsdag 4 januari 2012

Ändrade planer

Ibland blir det så. Även om jag planerar för full så kan det bli ändringar, ibland till det bättre och ibland till det sämre. Och detta är till det bättre, iallafall för Kurt. Och nej, jag ska inte knipsa bort hans kulor, dom får snällt hänga kvar där. Så länge han inte strilar, markerar eller gör något annat dumt så ser jag ingen anledning till att behöva kastrera honom. MEN...

Under en månads tid nu har jag funderat fram och tillbaka hur jag ska göra med Kurt. Att hålla inne en katt i ett rum fixar inte jag. Jag tycker så fruktansvärt synd om honom. För även om han är fertil så är han ju fortfarande "bebis" Han vill ju så gärna vara med ute hos oss, han vill leka med ungarna. Och allt det går bra i cirka 5-10 minuter. Sen är det kört för då får han helt plötsligt för sig att han vill para, vem spelar honom ingen roll. Och han gillar verkligen Luna. Men då hon inte löper och efter alla gånger som han har försökt med henne och fått en smäcka eller två är det så att Luna är rädd för honom. Ja alltså...rädd är hon väl inte, men hon vill ju så klart inte att han ska vara på henne. Så hon springer iväg och han efter. Vilket kan sluta i bråk. Och då får Kurt vara inne i rummet igen.

Att han hamnade här var ju för att Suzie gav sig på honom extra mycket när hon blev dräktig. Jag trodde ju att det bara var för någon dag med så har det alltså inte blivit. Han fick ju Suzie efter sig ännu mer efter att hon hade fått ungarna. Sen när det lugnade sig lite så var det dax att släppa ut honom igen. Men det blev inte så för givetvis gick Jamie i löp. Ja och så har det fortsatt. Han har bara fått vara tillsammans ute med dom andra under korta perioder om dagarna och under uppsikt. Dom skulle ju så klart kunna fixa tjafset själva, men jag vill inte att någon av dom ska få sår av något slag bara för att dom då kanske börjar bråka. Han är ju inte här inne ensam hela dagarna, jag är ju inne här rätt så ofta då jag har datan här.

Hur som helst. Jag har bestämt mig för att sätta Kurt på p-piller spruta. Inte så som Fjodor så det är kemisk kastrering utan bara vanlig. Och då håller det i 5-6-7 månader...lagom att han kommer igång efter sommaren igen. Under denna tiden så behöver han inte tänka så mycket på tjejer, kan vara ute med dom andra. Och då även komma intill Luna utan att hon springer iväg bara för att han är på henne. Förhoppningsvis så lär hon sig tycka om honom. För jag tror att även om hon hade gått i löp nu och jag hade låtit dom para sig så hade det inte blivit något...på grund av att hon är rädd för honom.

Ja, och hur blir det nu då? Jag skulle ju para Kurt och Luna...det har ju varit meningen hela tiden. Funderade på om jag skulle låna en annan solid hane, men nä...bestämde mig för att ta en silverfärgad. Eddie har ju en del ungar efter sig nu och dom har blivit superfina alla så det får bli han. Luna ska alltså paras med Eddie Murphy när det är dax för det. Färgutfallen blir samma som det hade blivit med Kurt. Planerna mellan Kurt och Tindra är samma, blir bara att jag väntar till hösten.
Sen så har jag även bestämt mig för vilken hane jag vill låna till Olivia. Jag vet ju att hon bara är knappt 5 månader, men man måste planera sådant i förväg. VEM det är håller jag på en liten stund till. Väntar in nytagna bilder på honom. Vem det blir till Priscilla vet jag inte än...

Egentligen så skulle jag åkt till veterinären imorse. Jag hade tid där klockan 8.00 Men då det har stormat under natten som var och fortfarande imorse när det var meningen att jag skulle åka bestämde jag mig för att inte åka. Jag hade inte det minsta lust att riskera att bli fast med bilen eller att något annat dumt händer när jag har katterna i bilen. Så jag ringde dit och fick en annan tid istället. Ska vara där imorgon.

Har inte tagit någon bild idag men bjuder på gammalt.
Någon som kan gissa vem det är


2 kommentarer:

  1. Ja jag gissade på Mia oxå(innan jag såg Lenas inlägg......hmmm men kanske Amadeus????

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck