Sidor

måndag 1 januari 2018

Mirandas bebisar 2 veckor

Årets första bloggande. Bra start med att Mirandas bebisar blir 2 veckor. Och som jag har lovat så har jag namn på dom idag. Har ju som sagt inte haft något i tankarna, men igår så bara pluppade det upp. Är ju inte så mycket för att sitta och titta på tv. Men det finns Netflix här och här kan jag välja vad jag vill se, oftast blir det serier. Och då blir det mer eller mindre alltid sådant som inte är verkligt, sådant som man kan drömma sig bort i. Vampyre Diary, The Originals och nu senast, blev klar häromdagen Once Upon a Time. Har väl haft i tankarna att ta något från den serien men det var svårt att hitta något som passade. Och så bara 2 namn. Så dom tankarna försvann lika snabbt som dom kom.

Men så igår messade jag lite med Kicki som är fodervärd åt dessa små. Kollade runt lite på vad som fanns i basen med avelshannar. Finns ju inte så många som faller just mig i smaken. Och där pluppade namnen på bebisarna upp. Passar perfekt. För bara 2 bebisar. Så honan får i stamtavlan heta SE*Tawalli's Story Of Jasmine och hanen får heta SE*Tawalli's Story Of Aladdin. Jasmine och Aladdin, så får det bli. Faktum är ju också att jag alltid i yngre dagar sa att om jag någon gång får en dotter så skulle hon heta Jasmine. Så det känns som att detta blir perfekt. Och jag tycker namnen passar dom.

2 veckor idag alltså. Finns egentligen inte så mycket som jag kan skriva om dom. Så svårt när jag inte har dom hos mig. Nu har iallafall båda öppnat ögonen. Och vikterna på dom är kanon. Kanske inte så konstigt när dom kan välja och vraka i mjölkbaren. Jag vet fortfarande inte om jag ska behålla Aladdin eller inte, jag vet inte om det funkar med en kastrerad hanne. Men jag gillar honom så mycket, jag behöver en egen hanne då det är så dyrt att låna. Och dessutom så finns inte så många som jag gillar, tråkigt nog. Men vet ni vad? På onsdag åker jag och gosar med dom. Och då tar jag beslutet. 2 dagar till att fundera på ifall jag har råd eller  inte. Dagens vikter är
Jasmine 341g +105g
Aladdin 334g +103g



SE*Tawalli's Story Of Jasmine BSH e 03

















SE*Tawalli's Story Of Aladdin BSH b03 24





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck