Sidor

måndag 8 januari 2018

Mirandas bebisar 3 veckor

Sedan jag var och hälsade på dom så har det hänt en del. Jag ställde frågan i ett forum om Jasmine som ju inte har så mycket vitt....hur skulle jag regga henne. Det kom fram från flera olika uppfödare att hon minsann inte bara var crémevit.Hon har silver i sig med. Och jag kliar mig i huvudet och fattar ingenting. Jag har lyst både hennes mamma Miranda och mormor Milla men har inte kunnat hitta silver i dom. Jag fick en bild inringad på Miranda om var man lätt kunde se silvret. Och njaaaaaaa, där har jag nog inte lyst. Det är bara att erkänna. Första bilden som jag fick på Jasmine var min första reaktion om att hon var cremesilver. Har ju haft en del cameosar och tyckte att hon liknade en i färgen väldigt mycket. Men jag slog det ifrån mig med en gång. Inte kan hon vara silver när ingen av föräldrarna är det. Men så är det. Hennes färg är crémesilver spotted bicolour. Det var avgörandet för min del. Jag behåller henne själv. Alltså henne också. För jag behåller Aladdin också. Så ingen av dessa 2 är till salu. Jasmine kommer att stanna hos fodervärden på foder. Vill inte riskera att jag får någon tjuvparning mellan syskon. Och Aladdin tar jag hem. Tror inte riktigt på det där med att sätta en hane på foder då det är en hel del att tänka på.

Skulle det visa sig framöver när han börjar bli fertil att det inte funkar mellan honom och Tussen, ja, då får jag ta beslut den dagen om hur jag ska göra. Tror absolut inte Tussen själv kommer med några protester, han är ju inte sådan. Men man vet aldrig med Aladdin. Att jag behåller Aladdin beror på att jag tycker det är svårt att hitta hanar som jag vill ha kattungar efter. Dessutom blir ju även lån av hane och kattungeavgifter dyrare, som allting annat. Och jag tror att Aladdin kommer att bli kanonsnygg.
Vikterna idag är
Jasmine 435g +94g
Aladdin 435g +101g


Jasmine. 
Fick visst en liten smäll av brorsan i ögat när dom "lekte" Dom är ju mer och mer rörliga nu










Aladdin







Som sagt, mer och ber busigare för varje dag











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck