Sidor

måndag 26 december 2016

Juldagen

Juldagen började ju bra. Upp tidigt då Zira väckte  mig med sitt kvitter. Kl.8 satte jag henne i transporten och åkte till Mullsjö där hanen bor, en nätt resa på 1½ timme. Så grymt trött. Hade hellre stannat hemma och fortsatt sova. Hemma igen vid 12.30 och då in till mamma för att äta julmat och fira julen inne hos henne. Där var nu alla redan utom Nenad och Madde som kom strax innan jag gick in till mig igen. Orkade alltså inte sitta där och vara social, så otroligt trött och alla ljud surrade. Väl inne hos mig gick jag och la mig direkt och sov bort mer eller mindre resten av eftermiddagen. På kvällen bosatte jag mig i soffan och tittade på Vikings, en serie jag har börjat kolla på. Och sen var det natten, huvudet kändes väldigt tungt.

Idag alltså annandag jul. En dag som jag tycker är rätt så tråkig. Man kan ju tycka att jag skulle vara utsövd då inte Zira väckte mig men noop, jag vaknade iallafall för jag tyckte minsann att jag hörde henne.Och nu på morgonen är det så otroligt tomt utan henne. Detta är faktiskt första gången på 13 år som jag inte har en enda katt hemma. Jag känner mig både ledsen och deppig. Ska bli så otroligt skönt att få hem henne igen. Innan jag åkte igår vägde jag henne och vågen visade 4344g. Förhoppningsvis har det blivit parning under natten, får se vad hanens ägare skriver sen. Jag skrev ju i lördags att jag ska avslöja vem hanen är när jag vet om det har tagit sig. Men nä, jag berättar idag. Om det inte blir något nu så blir det omparning. Hanen heter SE*Wonderbits Liten Frej och har färgen svartsilver tipped. Dessutom är han långhår. Jag vet inte om Zira bär långhår, det återstår att se, jag har iallafall inte tagit det testet. Kommer det långhår så gör det mig inget.

Jag gillar Frejs uttryck jättemycket. Han är riktigt snygg och jag gillar hans typ alltså. Tog några bilder på honom men han var inte alls så intresserad av att vara med på bild, mer intresserad av Zira.
Ifall någon redan nu är intresserad av eventuellt kommande bebisars stamtavla kan du klick HÄR 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck