Sidor

torsdag 3 september 2015

Nya planer

Igår skrev jag ju att det skulle bli nya planer och ändringar och vilka skulle jag skriva idag. Ändringarna blir som så att jag "byter" hona när det gäller parning. Alltså....Mini istället för Lillan. Har ju skrivit innan att Mini har blivit väldigt bråkig och jag har satt henne på zylkene. Det har nog hjälpt i viss mån men det är fortfarande väldigt bråkigt. Vare sig Lillan eller Zira har kunnat gå förbi utan morr & fräs från Mini. Hon kan till och med gå till matskålen morrande....för att äta morrande. Ni som har katter kan säkert höra hur hon låter. Och flera gånger under dagen kommer dom i luven på varandra. Inget storbråk och jag hoppas det inte blir något för då är det nog kört. Mini har nu också kissat i min säng 2 gånger så nu får hon inte vara inne i rummet. Kissandet har skett nattetid då hon har varit innestängd med mig. Nu är det Lillan och Zira som sover hos mig och Mini sover lugnt i resten av lägenheten. Ingen av dom protesterar och Zira är jätteglad över att få ligga hos mig heeeeela natten.

Jag har försökt komma på vad som är problemet för Mini, men jag har inte kunnat komma på något. Förrän igår. Hon började bli bråkig mot Lillan redan i Spanien i samma veva som hon blev fertil...och med det fick p-piller. När jag tog bort pillren för att hon skulle komma i löp försvann det beteendet mer eller mindre helt och hållet. För att komma tillbaka när hennes bebisar var cirka 8 veckor. Då hade hon gått på piller i 2 veckor för att slippa komma i löp vilket hon visade att hon gjorde. Och det har alltså bara blivit värre. Så förhoppningsvis är det dessa piller som har gjort att hennes humör har svängt. Återstår att se, men jag tror att det är så. Därför väljer jag att para henne nu igen. Försvinner inte hennes beteende så kommer jag att kastrera henne. Och om det ändå inte försvinner kommer jag att placera om henne till ett hem som inte har katter. Då har jag ändå försökt med allt. För hon är ju så otroligt härlig och social annars och vill kela.

I och med bytet av hona för parning bestämde jag igår också att jag skulle åka till Malmö i oktober när det är World Show...en kattutställning som jag inte vill missa för jag kommer nog inte att få vara med om det igen. Kommer att ha med mig både Lillan & Zira då båda är kvalificerade. Tror väl egentligen inte att någon av dom är så bra att dom har på den utställningen att göra men det spelar ingen roll....vill som sagt vara med och om Lillan får sitt cert och Zira EX1 är jag nöjd. Kommer att få träffa massa andra utställare och uppfödare som är från andra länder. Kommer att bli supernice.

Nu när jag har tagit dessa beslut känner jag mig mycket lugnare och piggare. Dels har jag ju sovit mig igenom veckan, dels slipper jag grubbla mer. Och förhoppningsvis kommer Benny hem imorgon och på lördag är det 50-årsfest för min lillebror Nenad.

Mer eller mindre alla som ska på denna utställning har detta märket...så då har jag det också :)





1 kommentar:

  1. Här är det Abeba som verkligen sitter löst. Tätt följd av Totsi då de båda ger sig på Abby så fort hon går på golvet och Abeba verkligen hatar alla kattungar och får spö av mammorna ett par ggr om dagen då hon fräst och morrat för mycket.
    Abeba skall ju få en kull till så får vi se hur hon blir då och Totsi skall ju kastreras i höst--

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck