Sidor

fredag 18 september 2015

Mini löper

Som på en given signal kom hon i löp idag....Ja, alltså man kan tro att hon visste att hennes kavaljer skulle komma idag. Redan för ett par dagar misstänkte jag att det kunde vara så....men säker var jag inte i och med att hon alltid ska åla sig och stryka sig mot mig och alla som kommer. På kvällarna har hon varit lite extra pratig, men absolut inget störande...sovit hela nätterna.  Och som tidigare har hon sökt sig väldigt mycket till mamma Lillan....och försökt dia henne. Knaskatt. Bilden nedanför tog jag i förrgår kväll. Faktum är att även Zira låg där och försökte då dia mamma Mini. Men när jag tog fram kameran så hoppade hon direkt upp till mig. Trodde som vanligt att det var dax att leka med vippan. Fast ni kanske kan se det framför er iallafall. Givetvis har jag vägt henne ifall det nu blir någon parning....som ni vet vill jag ha koll. Och idag väger hon 4264g



Hennes kavaljer har alltså anlänt idag. Jag har honom inte hemma hos mig. Har helt enkelt inte plats där han kan få vara ifred. Han bor hos min lillebror John, 10 minuters promenad från mig. Och Mini är inte hos honom än. Det är ju hennes första löpdag, dessutom vill jag ha koll när dom ska träffas. Så på söndag blir perfekt, tror hon är i höglöp då. Vi får se. Har tagit lite bilder på honom och det kommer säkert mer sen när han har boat in sig riktigt

"Shaq"














Imorgon är det dax för en ny utställning och vi ska åka till Västra Frölunda. Blir bara borta över dagen. Mamma ska som vanligt passa Mini och John kommer passa Shaq. När vi var i Vårgårda på utställning vann jag ju en korg på en lott. Den tror jag faktiskt att jag kommer att ta med mig till Zira. Hon gillar verkligen att ligga i den. Här laddar hon inför morgondagen. Hon har förresten kommit över 3-kilosgränsen idag, väger 3021g


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck