Sidor

onsdag 2 april 2014

Mini 5 månader

För 5 månader sen föddes hon alltså...för 5 månader sen var det Alla helgons dag. Inte något Mini bryr sig om för hon är inte det minsta ett helgon, även om hon kanske själv tror det.
Den sista månaden har det gått bättre och bättre med den sociala biten när det gäller henne. Hon blev ju så avig mot mig och att bäras efter chippet, men nu verkar det vara nästan ok. Och på utställningen var det inte alls några problem, förutom att hon i lördags fräste åt domaren. Hon är matglad och precis som Lillan så vill hon hellre äta min mat än att äta kattmat. Både hon och Lillan sitter alltid och tittar så snällt och följer min minsta rörelse när jag äter. I väntan på att jag kanske ger dom något...vilket jag också gör så länge jag vet att det är något som är ok för dom att äta.
Förutom att jag har tjyvläst (så klart) så kommer jag ändå ihåg att jag tyckte att Lillans vikt vid 5 månader var bra...hon vägde 2426g. Men Mini väger betydligt mer och det ska bli kul att följa henne och se vikten framöver. Vikten på Mini är idag 2694g och hon har under månader ökat med 471g


Som ni kanske nu vet så har jag ju fått hem en ny liten tjej, Epona som är 6 dagar yngre än Mini. Jag har sedan Epona varit 2-4 veckor vetat om att jag ska ha henne, men jag har inte varit så säker på att hon skulle få flytta hit då jag tycker det har varit lite strul. Och det är också anledningen till att jag inte har skrivit något om henne tidigare. DÅ...när jag bestämde att jag skulle ha henne visste jag inte att jag/vi skulle flytta eventuellt till Spanien. Och jag har ju sagt att jag ska ta det lugnt och ta en paus med mitt katteri. Så jag har beslutat mig för att jag ska sälja henne, jag ska bara ha Lillan och Mini. Jamie flyttar ju till Järfälla helgen 12-13 april. För är det så att jag ska ha en ny hona så kommer jag att köpa henne i Spanien och därmed få in helt nytt blod i mitt katteri. Men det är inga planer på det....bara OM....
Hur som helst så går det bra med Epona och resten av tjejerna. Dom busar och leker och verkar trivas ihop bra.














Och så några bilder med småtjejerna ihop




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck