Sidor

lördag 16 november 2019

Bara skit

Så är det. För tillfället är allting bara skit. Mina tankar snurrar bara runt den här jävla cancern. (ursäkta att jag svär) Jag var ju och gjorde MR röntgen i slutat av förra månaden. Skrev även här i bloggen någon dag senare att jag trodde att den här yrseln och illamåendet hade med min cancer att göra. Och gissa om jag hade rätt????

I torsdags, alltså för 3 dagar sedan ringde dom upp mig. Blev svimfärdig enbart när tjejen berättade att dom ringde på grund av den MR som jag gjorde då. Som att inte det räcker med skiten i lungan har dom, så klart, även sett förändringar i min hjärna. Det finns en som är 6 mm och en som är 7 mm. Dessutom en på 1 cm. Jag blev helt off. Det var ju liksom öronen dom skulle röntga. Hon som ringde berättade att dom redan hade bokat tid till mig i Linköping eftersom jag skulle dit nu nästa vecka. Röntgen visade absolut inget när det gäller öronen. Hon berättade även att det mest troligtvis är orsaken till min yrsel och illamående eftersom det trycker på. Har ju sökt för illamåendet i maj och då kom läkaren fram till att jag hade hjärnhinneinflammation och jag fick kortison och tabletter mot illamående.

Nu har jag gått här och varit ledsen och orolig sedan augusti. Bara det tar på krafterna. Jag försöker verkligen att vara positiv men det är inte lätt. Tankarna maler om allting men mest runt cancern. Jag hoppas och önskar verkligen att det här kommer att gå bra iallafall. Den i lungan har dom ju kommit fram till är godartad. Men jag tar det inte på allvar, tyvärr. Får helt enkelt vänta på vad dom säger efter besöket i Linköping. Och att jag dessutom har det i skallen gör ju inte situationen bättre. Jag har gråtit mycket den sista tiden. Det kommer att bli jobbigt tiden som jag kommer att behöva vänta på svaret. Måste ju få påbörja någon slags behandling. Känns inte helt ok att jag har fått veta det för 3 månader sedan och ingen medicin eller behandling alls.

Så.......Vad händer här annars då? Förutom dom sista 3 dagarna när jag har varit helt utslagen har det trots skiten varit rätt så ok. Jag hade ju typ bestämt mig att det här fixar jag. Jag fortsätter med min diet 5-2. Fast jag måste ju erkänna att jag fuskade igår. Jag åt massor av kokosbollar som jag egentligen inte gillar. Men igår var dom så goda så det gick av bara farten. Hamnade 150% högre än mina kalorier som jag får äta. Trodde på fullaste allvar att vågen skulle visa sisådär 2kg plus. Men jag vägde imorse lika mycket som igår. Och som tur är så har jag ingen ångest alls över att jag fuskade igår. Har ju under dom sista veckorna till och med varit under vad jag kan/får äta. Jag kör ju samtidigt 16-8 vilket innebär att jag inte äter något mellan klockan 20.00 till dagen efter klockan 12.00 För mig funkar det kanon eftersom jag inte är  och aldrig har varit någon frukostmänniska. Och när jag väl äter så orkar jag inte få i mig så mycket som 1500kcal. Ligger runt 1300.Kan ju i och för sig ta en godisbit så är jag ju där, men det har inte lockat. Förrens igår alltså.

Jag vill också tacka alla er som ger mig energi och styrka. Tacka alla er som kommenterar på FB. Ni vet vilka ni är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck