Sidor

fredag 9 mars 2018

Sarah är missnöjd!!

-Hjälp mig av med tvångströjan!! Matte har blivit helt galen, alltså mer än vanligt.
-Men lilla Sarah, det är ju en söndagsdress, och du ska bara prova, provdocka du vet?!?
-Nä, inte en chans. Det är ju faktiskt torsdag idag, mig lurar du inte......

Jag försöker med alla konstens regler att prova denna bodyn på henne. Vill ju gärna se hur det ser ut när hon står upp också. Så jag tar upp henne så hon typ står på benen, vilket resulterar i att hennes ben glider isär som på Bambi
-Hjäääälp! Nu är jag ju förlamad också!!!
Hon vänder sig på rygg och spelar död för att i nästa sekund bestämma sig att hon är en ål. Snabbare än Houdini har hon krånglat sig ur den.  Jaja, inget att göra åt.

Jag försöker mig på att sy body till en katt. Inte det lättaste kan jag lova. Blev tillfrågad av en vän om jag kunde sy till hennes katt som behöver då hon har matallergi och kliar sönder sig, mest på halsen. Jodå, visst kunde jag försöka.Så hon skickar den hon har så att jag har en mall och jag syr ihop något provisoriskt och skickar tillbaka. Ingen idé att lägga ner en massa jobb ifall den inte blir bra. Den passade, behövdes dock lite justeringar. Så hon beställde 3 och dom har jag nu sytt klart. Lite krångligt ja! Men medan jag har sytt dessa så har det pluppat upp en massa idéer och en av dessa kommer jag att prova mig på nästa vecka. Har lite annat att sy för tillfället

Jag har under en längre tid, sisådär 3 år haft planer på att sy mig cafégardiner till köket. Men för att sy sådana så behövs det massor av tyg. Och som sagt, tyg är dyrt, det har varit billigare att köpa färdiga, men det finns ju inga sådana här. Kan ju bero på att dom är ute ur tiden, var ju populära för kanske 30 år sedan. Men även om det nu blir nostalgi eller om folk undrar om jag har blivit totalt knäpp så bryr jag mig inte om det. Jag gillar den modellen, blir ombonat på något sätt. Och jag som inte har så mycket i fönstren då katterna är där tycker att dessa blev perfekt. Kunde heller inte ha någon gardinstång i mitten så jag sydde så det blev 2 längder istället. Att dom blev sydda just nu beror på att GD:s tyger här i Skeppshult har en massa tyger på rea som kostar 25:- metern. Och att det dessutom fanns i tyg som jag gillar passade kanon. Blev också tyg till nya gardiner i sovrummet och ett överkast i samma tyg. Fast dom har jag precis börjat sy på, kommer upp här sen.
Nu  blev det så att tyget som jag sytt cafégardiner i, jag tokälskar det. Man kan inte se det på bilderna här, men dom släpper igenom ljus. Och tyget som jag köpte till sovrummet...älskar den effekten som dom har.

I och med att jag gillar tyget så mycket och det är på rea så köpte jag ytterligare 5 meter av varje sort. Har ju för avsikt att sy nytt till stoldynorna på altanen. Och jag hittade ett tyg som jag gillade, lite grövre, ganska så dyrt. Men jag har väntat med att köpa det då jag måste mäta ut allt först, blir ju en hel del meter. Vilket jag nu är glad över. För jag vet ju att jag med all säkerhet kommer att sy något nytt till nästa år. Och då är det ju bra att jag har detta tyget nu som är billigt. Kommer säkert att bli kanon. Och tyget som jag har i köket ska jag sy korta kappor av med mycket rynk till altanen. Får börja med det snart, för rätt som det är så är våren här och vi kan sitta där ute igen.









Detta är alltså en test bara. Har tryckknappar då jag tänkte att man själv kunde välja storleken runt tassarna. Men blev nog inget bra







Dessa har jag skickat  iväg. Återstår att se om dom passar






Köksgardinerna






Kattgalen som jag är köpte jag mig ett tyg med katter som jag ville sy något till mig själv med. Hatar att vara med på bild, men bjuder på det för att koftan ska synas





Lite tyg över med katterna och även det andra så det blev en till snurrklänning. Gillar den skarpt. Dock inte till mig, storleken på denna är 104



1 kommentar:

  1. Heja. Så snyggt det blev med gardinerna. Så du har en ål eller en Bambi hemma du fniss. Ser fram emot att få se "klänningarna".

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck