Sidor

torsdag 22 mars 2018

Kattbody

Jag ger mig inte, jag SKA få ihop en kattbody som jag är nöjd med till slut. Egentligen skulle jag ha sytt klart en jacka idag men jag hinner ta den imorgon. Har ju suttit och skissat på hur jag skulle vilja ha en body till katter. Att sitta och skissa är inte min grej så jag satte mig vid psp:n och fixade där. Inte alls något att visa upp, men för mig blev det ju en klar bild på hur jag skulle vilja ha det. Hur som helst så började jag klippa till papper idag som skulle föreställa mönster. Och näääää, göra egna mönster kommer jag nog aldrig att göra. Gick åt en hel del papper.

Hur som helst så var nog min tanke rätt så bra känns det som. I förmiddags gjorde jag en likadan som denna som jag visar nu fast annat tyg, och satte dit kardborrband. Vilket jag ångrade då jag tyckte det blev alldeles för hårt. Försökte ta bort det men då blev allting så kletigt då det är ett sådant som man klistrar dit. Besvikelsen var stor och sur blev jag. Så det var bara att ta fram ett annat tyg och göra om allting från början igen. Denna gången satte jag dit tryckknappar. Vilket blev katastrof då tyget inte är dubbelt och det gick sönder första knappen som jag satte dit. Men detta var sista momenten så jag tänkte inte börja om från början på något som jag bara gör som test. Och tanken var bra, faktiskt väldigt bra, blev som jag ville med själva bodyn.

Redan innan jag försökte prova på Sarah såg jag vad jag borde ha gjort istället. Tryckknapparna var på helt fel ställe. Går inte att ta bort dom för då går tyget sönder helt och hållet. Jag kommer inte att göra någon ny testbody utan jag fortsätter på denna...men har inte tid förrän på söndag. Min tanke är att man kan använda samma body till olika katter i olika storlekar när det gäller framtassarna och att just dom ska få plats. Med tryckknappar på olika ställen kan man då själv justera det.




På denna finns det då 2 olika längder, eller vad jag ska kalla det för. Men det blev alltså inte bra. Som jag har gjort det så blev storleken mindre. Men ändå för löst då det är en sådan stor öppning. Tryckknapparna ska sitta vid kantbanden så att man kan få storleken direkt. Och då ska det räcka med en som har själva knappen, den ska alltså sitta på ovansidan av flärparna som syns. På undersidan kan man ha 3-4 med exempelvis 1cm mellanrum. 




Lite mindre då. Detta är undersidan, alltså på magen ska det sitta



Ovansidan





Så var det ju det här med att Sarah ska vara modell. Går ju inte så bra....fast bättre än förra gången. Kanske hon till och med kan tänka sig att bete sig normalt i en body.  Idag låg hon inte och ålade sig lika mycket, idag gick hon mer i givakt.




Här håller hon på att krångla sig ur den. Och här syns det också att öppningen för tassen är alldeles för stor.





Så, hmmmmm. Om jag skulle testa på Tussen då? Det gick faktiskt rätt så bra...så  länge han satt still





Att gå gick inte, då blev han plötsligt förlamad





Fast så illa är det inte, han spann och lekte med Sarahs svans






Jag tar fram laserpekaren och då glöms bodyn bort




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck