Sidor

måndag 14 november 2011

Priscilla 15 veckor

Och denna lilla tjejen är helt extremt otrolig. Det känns alltid så bra att jag får mina bebbar till att vara så sociala som dom faktiskt är. Dom vill vara med överallt, och trots att britterna inte är några knäkatter så har flera av dom visat att dom visst är det. Kurt är ju sådan, otroligt social, vill vara med och vill att man ska klappa honom  och gosa med han hela tiden. Spelar ingen roll om det är jag eller någon annan. Bara han får sitt. Fast Priscilla är alltså ännu mer social. Hon är som ett klistermärke efter mig. Verkligen. Om hon inte ser mig så kan hon ropa efter mig. Hon kan vara i värsta lektagen men om jag går till sovrummet för att lägga mig och vila så är hon där INNAN jag har lagt mig.

Det är samma sak på kvällarna när jag lägger/sätter mig i soffan för att se på tv:n, vilket jag gör mera nu sedan vi fick nya soffan. Då kommer hon till mig, oavsett om hon leker, äter eller ligger och sover...hon hoppar upp till mig och pratar med mig, vill att jag ska ta på henne. Om jag inte gör det direkt så tar hon tassen till min hand och försöker dra handen till sig. Antingen ligger hon precis nedanför min haka med sina tassar och huvud på min arm, eller så lägger hon sig på min sida. Och så sätter hon igång att spinna. ingen V8:a här inte...V12:a. Emellanåt kan jag inte ens höra vad dom säger på tv:n. Och nu ska ni inte tro att hon går väck efter 5-10 minuter. Nädå...hon ligger där så länge jag ligger där. Om jag går upp så är hon efter mig direkt. Och för att hon ska markera riktigt tydligt att hon vill vara där jag är så hoppar hon upp på mina smalben. Inga klor, utan hon helt enkelt kramar om mina smalben med sina fram och baktassar. Och så hänger hon tills jag stannar upp. Då hoppar hon ner och sätter sig och tittar på mig med sina stora ögon....Kan du ta upp mig en stund?? Det med att hon hänger så är bara så gulligt...nu....Blir nog rätt så tungt om hon väljer att fortsätta när hon blir större. Likaså bara ska hon vara med inne på toan. Där hoppar hon alltid upp så snart jag sättermig, och det ÄR lite jobbigt kan jag tycka. Så jag har börjat med att stänga dörren helt så ingen av dom kommer in. Då sitter hon utanför och piper tills jag öppnar.

Idag väger hon 1785g, och under veckan som har gått har viktuppgången varit 152g.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck