Sidor

fredag 25 november 2011

Plankstek och advent

Advent är det ju inte idag, men väl söndagen som kommer :-) Och idag har jag grejat här hemma precis hela dagen, med viss hjälp från Benny. Att bara gå ner till förrådet och hämta upp 7-8 bananlådor som är fulla med ljus av olika slag tar sin lilla tid. sedan att få till det här hemma tar sin tid också. Speciellt då jag håller på med sladdarna hela tiden. Det finns nämligen ingenting som retar mig så mycket som sladdar som hänger lite varstans, eller ligger som ett ormbo på golvet. Jag har fått upp alla adventstakarna och en del av belysningen ute, sen orkade jag inte mer. Fick ju hjälp av Benny men jag vill hjälpa till. När alt var klart för dagen (det blev kväll) så lagade jag lite mat. Idag blev det plankstek. Det var så längesedan som jag lagade till något extra gott så Benny till och med frågade vad vi firade :-) Men nä, vi firar inget. Skulle det vara något så är det väl att vi har varandra. Och det där med plankstek...njaaaa. Ingen av oss är ju så glad i stora köttbitar så det är gjort på fläskfilé....till katternas förtjusning :-)



Nog blev det lite fint med dom få ljusen som kom upp :-)








Och så en halvfärdig julgrupp. Köpte hem så jag kan göra två, men glömde köpa med mig hälften :( Får fixa det imorgon istället.....kommer en bild då igen med slutresultatet




Jag har gjort om lite här på bloggen också. Satt in nytt på fliken  "Mina älskade kizzar" och så har jag lagt ut en hel del bakgrunder på en ny flik ifall att det är någon som behöver. Och så ska vi inte glömma fliken "Kattregler" Ja just det.......en ny toppbild också :-)


1 kommentar:

  1. Mumsigt o mysigt!!! De bästa med julen är Advent!
    Myskram!
    I morgon kör jag blogg oxo.

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck