Sidor

lördag 24 april 2010

Utställning dag 1

Åkte ju igår, fredag. Resan gick bra, och allting fick plats i bilen, även om det blev lite trångt. Väl på plats i Ingared hos Lena så fick katterna komma ut där dom skulle vara och efter en snabb fika åkte vi till Vårgårda för att hjälpa till med att rigga inför helgen. Kom "hem" ganska sent och då hade Lena fixat maten som var helt suveränt god. Efter maten så skulle det vara efterrätt, men jag var så trött så jag tackade för mig och gick bort till övernattningslägenheten som Lenas bostadsförening har. Efter lite gos och kel med katterna skulle jag då sova. NOT. Helt omöjligt. Tankarna surrade i huvudet, och dessutom så var jag övertrött och kunde inte somna. Klockan var 02.00 sista gången jag tittade på klockan, och 03.30 gick jag upp efter att ha somnat till en liten stund. Värken gjorde sig påmind så jag knappt kunde röra mig, och jag blev liiiiite orolig att jag inte skulle klara av dagen. Men det gick bra.
Och så var första dagen avklarad i Vårgårda. En helt galen och sjuk dag.....kunde inte ha varit bättre. Jag hade så mycket att göra med mina egna katter och sedan gå runt och hjälpa mina kattungeköpare, så jag hade inte ens tid att gå och köpa en vippa på hela dagen. Hjälp till kattungeköparna var ju egentligen inte så mycket.....noppa lite öron och svans, och förklara för Emilia och Christopher hur det funkar då detta var deras första utställning. Dom långhåriga britterna var först, sedan var det några Main Coons därefter korthårsbritterna. Hade det sedan varit slut där att ingen hade gått vidare så hade jag haft massor av tid till att gå runt och dra......titta på alla katter, fika, prata och så vidare, men så blev det alltså inte......dom flesta gick vidare, och jag vill ju gärna vara med och höra hur det går med katterna som kommer från mig :-) Tråkigt nog så hörde Mariané av sig på morgonen att hon inte kunde komma för hon hade blivit så dålig. Hennes värk hade satt stopp för hela resan :(
Nu till hur det gick för katterna. Och här kommer jag att missa skriva ner en massa, för jag kommer inte ihåg allt, men det kommer ändå ut sen i efterhand. Hade i tankarna att skriva ner allt på ett papper allt eftersom i och med att det var så många britter med, men jag glömde. Alla Tawalliskatterna fick sina cert, utom Ellen då domaren tyckte att hon var för liten för att vara britt och sin ålder. Utöver hennes storlek var hon bra tyckte domaren. Tyckte väl att det var lite ledsamt att hon inte fick sitt cert bara på grund av sin storlek, men det är ju domaren som bestämmer, så...... Eva blev idag Champion, och Milla blev domarens bästa och Bäst i Ras vuxen hona. Domaren var imponerad både av Milla och Evas storlekar då dom är stora för att vara honor. Fjodor fick också superbra bedömning, även här gillade domaren storleken, och att Fjodor som 10-månaders hane redan började få kinder. Dock hade han för lite haka vilket jag är medveten om. Även Suzie gillade han starkt. Han var även mycket imponerad av katternas päls som var jättebra i pälsen...inte för mjukt. Men så hade jag ju preparerat alla katterna för dom är annars för mjuka och silkiga. Och ja.......det får man, domarna är medvetna om att man gör det. Tyvärr så går det inte att utläsa vad det står på bedömningarna för dom är på tyska och skrivet med äkta kråkfötter.
Och så till katterna som kommer från mig. Det är här som jag inte riktigt vet hur det gick. Återkommer när jag vet allt med säkerhet. Men många av dom blev domarens bästa. Och dagens STORA överraskning.....Ingrid blev bästa ungdjur, och det var Ingrid och Ami som gick längst idag :-). Som sagt....jag återkommer med alla resultat.
Holly.....Tawalli's Holly Marie Combs


Tindras bror "Marvin" Cosmopolitans Kalokeri även han rödsilver i färgen :)

Marvin och "Boogis".....Tawalli's Humphrey Bogart

Bella.....Tawalli's Belinda Carlisle

Suzie.....Skattekattens M&M

Mia.....Tawalli's Cameron Diaz

Ami.....Tawalli's Clint Eastwood


Igor.....Tawalli's Igor Stravinskij
Igor flörtade med domaren :)

Jonas.....Tawalli's Harrison Ford

Ingrid.....Tawalli's Ingrid Bergman

Milla.....Tawalli's Alyssa Milano

Eddie.....Tawalli's Eddie Murphy

Eva.....Tawalli's Eva Mendes

Även Eva försökte fjäska in sig hos domaren

Fjodor.....Tawalli's Fjodor Dostojevskij

Ellen.....Tawalli's Ellen Pompeo

Kompiz.....Tawalli's Frank Sinatra

Boogis.....Tawalli's Humphrey Bogart

Wille.....Tawalli's Enrigue Iglesias

Dagens stora överraskning och stjärna Ingrid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck