Sidor

söndag 18 april 2010

Igor Stravinskij

har jag haft besök av idag. Var lite osäker på om jag skulle släppa in honom med tanke på hur dom andra katterna skulle reagera, men det gick hur bra som helst, och då var det ändå 4 veckor sedan han flyttade. Han gick direkt ur buren, nosade runt och man kunde se att han kände igen sig. Likaså nosade alla katterna på honom, och sedan var det inget mer. Förutom Suzie som blev själaglad att hon kunde springa och busa i 1 timme....Igor är ju fortfarande ganska liten så Suzie rådde över honom stort. Passade på att väga honom och vågen visade 1820g. Så på dessa veckor så har han inte gått upp mer än lite över 100g, ändå gör han inget annat än äter. Så klart tog jag bilder på honom också :-)
Idag så badades alltså Eddie. Det gick bra.....bättre än vad jag trodde. Det var fönen som han inte gillade. Fast det strulade i förmiddags då Michelle messade att dom fortfarande inte hade varmvatten. Så det blev att meddela Mia som också skulle bada sin katt idag...en skogis....att det fick bli på onsdag istället. Och meningen var att jag skulle bada Eddie. Men jag slapp, och är lika glad för det. Under eftermiddagen så fanns det varmvatten igen så när Eddie kom var det bara att köra ner honom. Och imorgon är det dax för Ellen och Fjodor.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck