Sidor

söndag 4 april 2010

Jo, jag lever

men det känns som om det vore precis. Mår inte alls bra, och allting på grund av min tand. Har inte orkat blogga för det hade i stort sett inte handlat om något annat än den är jag rädd för......och så kommer det att bli idag också. Men jag ville iallafall skriva några rader så ni som undrar vet hur läget är.
 
Jag har idag fått åka akut till käkkirurgen i Jönköping.....det närmaste tandvård jag kom idag då allting är stängt. Men jag var tvungen. Det har gjort ont ända sedan han drog ut tanden och det onda har bara ökat i styrka......natten som var gick jag mest omkring och ojade mig. Så jag var tvungen att ringa, för nu har käken ....eller ja.....halva min vänstra sida svullnat upp. Inte så bra. Väl hos tandläkaren gick det åt skogen.....jag lipade som bara den för det gjorde så fruktansvärt ont....trots 5 bedövningar. Hon sprutade in koksalt för att rengöra och sedan så skrapade hon i hålet, och tog bort allt "dökött". Meningen var ju också att det skulle börja blöda, vilket det också gjorde. Sedan puttade hon in gasbinda...eller nåt in i hålet med kortison. Detta skulle typ vara kvar i hålet i 2-3 dagar. Fast det har jag svårt att tänka mig att det gör för halva är redan ute och retar mig till vansinne. Har försökt att putta tillbaka det, men det funkar inte så bra. Jaja....får vara glad om det är kvar imorgon bitti eller om jag har svalt det...blääää.
Hoppas....hoppas att jag får sova inatt lite iallafall. Fick med mig penicillin som jag ska ta i 10 dagar, plus 2 olika värktabletter som jag ska ta i samband....eller vid behov. Detta blir en påsk som jag sent kommer att glömma :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck