Sidor

torsdag 13 februari 2020

Nya smaker

Jag har fått nya smaker i munnen, äckliga sådana...allt på grund av medicin som jag äter. Under sista rundan i Jönköping ville dom att jag skulle dra ner på kortisontabletterna. Fine, jag gjorde det. Istället av dom som jag tog 12 av skulle jag helt plötsligt ta 3. Och man tycker ju att läkarna har rätt, att dom vet vad som dom gäller. Och allt sedan jag startade med  bara 3 har jag blivit sämre och sämre. Yrsel och illamående har avlöst varandra. Men så fick jag läkarbesök hör hemma  i tisdags. Allt det han sa lät kanonbra i mina ögon.

Jag har sisådär 2 år på mig innan cancern säger stopp och denna läkaren som jag nu kommer att ha i fortsättningen också eftersom han håller till  i Smålandsstenar. Han tyckte att jag absolut skulle återgå till fler tabletter och må bra. För som han sa, inte nog att du har en dödsdom att gå och fundera på. Du ska ändå kunna njuta av dina dagar och inte bara ligga och vara illamående och yr och då även sängliggandes. Jag lyssnade inte på vad han sa, tänkte mer följa det från Jönköping. Men idag gav  jag alltså upp. Tog dom extra tabletterna vid 14-tiden och har inte fått ett enda yrselattack, inte heller illamående. Bra va????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck