Sidor

fredag 16 februari 2018

Sarah 1 år

Hipp hipp hurra!!!!! Idag fyller min underbara Sarah 1 år. Så stort grattis till henne och hennes kullsyskon. I stamtavlan heter hon Quicksilver Sweet Sensation och kommer från uppfödaren Patricia Otterstrand i Norrköping. Återigen, stort tack till Patricia för denna helt underbar tjej. Livet med henne här hemma är komplett. Jag kan inte i ord förklara hur social och trevlig Sarah är. Och hon är verkligen min, hon visar på alla sätt och vis att hon gillar mig också. Att hon sedan är ett yrväder som hittar på hyss är något som jag har fått på köpet. Men vill ändå inte vara utan det. Allt det tillsammans gör ju att Sarah är den hon är.  Den 18:de mars åker vi till Helsingborg där Torkel Falk får HCM-skanna henne, även Eros som hon ska paras med och systern till Eros, Athena. Om allting är ok så hoppas jag på att Sarah går i löp inom kort så att det blir lite bebisar här hemma. Mer om det kommer lite längre fram i tiden. Först ser vi vad skanningen säger.

Bilderna fuskade jag med och tog igår. Fint väder ute och bra ljus inne. Var en sväng ute i rastgården också men det var för kallt, iallafall för mig. Misstänker att katterna också tyckte det för vistelsen där varade inte mer än 10 minuter. Lagom att jag fick någon bild. Fast inte på Sarah, hon höll sig på altanen och tittade ut. 
Hon vägrar fortfarande äta torrisar och jag hoppas att det vänder den dagen som hon får bebisar, ibland gör det ju det. Tack vare att hon bara vill ha blötmat ställer det till det för mig emellanåt. Vet jag att jag inte är hemma vid lunch så måste jag ha någon som kommer in och ger henne mat. För hon svälter hellre än äter torrisar. 
Hennes vikt idag är 3955g


På denna första bilden är Sarah 2 veckor och det var första gången jag såg henne riktigt. Såg en bild dagen då dom föddes men där låg alla hos mamma Petra och man såg bara små korvar som låg och diade.



Min älskade Sarah. För mig blir hon alltid min lilla bebis













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck