Sidor

måndag 12 februari 2018

En helg med Levi

I helgen har jag haft lite egentid med Levi igen. Jag blev tillfrågad om att passa honom lördag till söndag men tyckte att han kunde lämnas på fredagen. Och sent igår eftermiddag kördes han hem till sin mamma i Halmstad. Jag tycker att det är så mysigt att få vara tillsammans med honom. även om det är 100 knyck och man inte kan lämna honom ur sikte, inte ens för en sekund. Han är väldigt nyfiken vilket jag tycker är bra, visar ju bara på en pojke som mår bra.

Visst, jag är totalt slut efter nu, men det är det värt. Hade väl varit bättre om han hade sovit hela natten. Men han har redan växtvärk och vaknade flera gånger under nätterna och var ledsen för att han hade ont. Varje gång så masserade jag hans ben och han blev genast mycket bättre. För att efter 1 timme bli så där ryckig i benen igen för att det gör ont. Vet ju hur det är. Även om jag som vuxen kan hantera smärta lite bättre så vet jag ju hur det känns när det sprätter och har sig i benen.

Nu har jag ju inga egna barn och jag vet inte hur dom är i denna åldern som Levi är i nu, 19 månader. Men jag tycker att han är otroligt duktig på vad han gör. Han kan inte prata, hans favvord är väl titta. Men han sjunger. Inte med orden, men han får till låtarna nynnandes så pass bra så man vet vilken låt det. Och han kan rörelserna till flera barnsånger, som exempel "huvud axlar knä och tå" Det är en enveten liten kille som vet precis vad han vill. Och han har ett leende som kan få vem som helst att smälta. Fast nästa gång, för det kommer fler gånger, så kommer jag att åka hem till dom och passa honom där. Vill ju gärna ha honom hos mig, lättare för mig. Men jag tror att han mår bättre av att få vara i en miljö som han känner igen och där han har sig egna säng och alla sina saker.

Älskade unge!!! Om  ni visste hur mycket jag älskar honom.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck