Sidor

tisdag 28 december 2010

Suzie 2 veckor

Eller ja, det är vad jag tror iallafall. 1 vecka kvar innan jag kan se om hon får sina rosa tuttar. Spännande värre :-) Jag har iallafall vägt henne idag och vågen visar 3590g. Hon har sedan parningen gått upp med 210g. Och nu ska ni få höra.....Detta är så knäppt, men gör jag bort mig, ja då bjuder jag på det. Jag är inte så där mycket för att äta tomater. Det går bra till sallad och så men inte att äta dom bara så rakt av. När Milla var dräktig så fick jag noja på tomater. Jag kunde smälla i mig mellan 5-10 om dagen. Bara delade på dom och saltade. Och det var så gudagott :-) Och detta höll i sig under hela Millas dräktighet. Vindruvor då??? Ja alltså......jag kan äta dom, men bara några och då ska dom vara kärnfria och av den söta sorten. Under en veckas tid så har jag haft STOR noja på vindruvor....gärna lite syrliga. Och jag blir tokig om jag inte har några hemma. Undrar vad dom i affären tror :-) Har varit inom varje dag bara för att köpa vindruvor. För givetvis är det så att dom jag köper hem äter jag upp i ett nafs. Medan jag sitter vid datan, läser eller kollar tv:n

Tidigt i morse så väckte jag Benny, klockan var inte mer än 06.00 Jag skulle vara i Värnamo hos veterinären klockan 8 och jag ville absolut inte komma sent. Sedan så var jag ju lite orolig om bilen startade eller inte. Så Benny fick snällt gå ner och starta upp den (det gick) skrapa rutorna och köra en liten sväng för att det inte skulle vara så kallt för bebisarna. Kevin och Kurt fick sin andra vaccination. Och det fick Jamie också. Hon fick ju ta om nu i och med att vet. inte ville vaccinera henne då hon trodde hon var sjuk när hon var så känslig i sina ögon (bortkastat) Och så hade jag med mig Fjodor som fick sin årliga. Denna sprutan är ju inte så "farlig" men Jamie tyckte minsann att den var hemsk....hon pep. Jag ska tillbaka med Kevin den 18 januari och då ska han få sprutan för rabies....och sitt pass :-) Jag trodde faktiskt att det skulle vara MYCKET dyrare, men den sprutan och passet skulle kosta knappt 900:- så jag är rätt så nöjd. Och inte var det så besvärligt som jag trodde :-) Lite synd bara att det blev återbud för Kevin så sent....annars så hade han ju kunnat flytta till Finland när han var 12 veckor. Hmmmm

Igår så hade jag ju så många planer på vad jag skulle göra. Det enda som blev gjort var att jag lagade mat. Benny installerade den nya datan igen och sa att nu fick jag sätta mig ner och hitta allt :( Det har gått nästan bra. 2 av mina program fick jag installerat, men inte dom andra (jag gav upp) Och det viktigaste, jag fick igång mailen. Så jag satt och fick in alla mailadresser och annat som jag först hade skickat till min Hotmail adress och sedan tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck