Sidor

tisdag 14 december 2010

Köttbullar

har här gjorts i eftermiddag/kvällen. Precis färdig med dom. Tog några timmar från att jag började förbereda vid 17-tiden. Har gjort på 4kg,, och tyckte att dom aldrig tog slut. Men när dom väl var klara så tycker jag ändå inte att det är så många. Hade jag bara orkat och inte varit så trött så hade jag bakat kärleksmums också, men det tar jag imorgon bitti. Sängen är väldigt lockande just nu, men först måste jag dirka ur plåtarna som jag har använt. Gör ju köttbullarna i ugnen....mycket smidigare än om man steker dom i pannan.

Tyst löphona????? Yey....säkert. Idag så har Suzie skrikit rätt så bra, och det är då hon ropar på Fjodor. Fjodor i sin tur måste ha tappat en skruv någonstans på vägen sedan första parningen igår. Han bara ligger och blänger på henne och tycker att han måste ju få pusta ut mellan varven :-) Man tycker ju att han istället skulle vara på henne hela tiden då han har varit sugen i flera månader. Igår var jag ju inte riktigt säker på om det hade blivit en parning, inte ens under dagen har jag varit säker. För hon är tyst efteråt. Men nu ikväll så såg jag iallafall att hon ålade sig jättemycket på golvet och därefter så började hon att tvätta sig. Så nu blir det till att vänta i 3 veckor och se om hon får rosa tuttar. Jag vägde ju henne den 3 december och då vägde hon 3380g. Försökte väga henne nu ikväll men det gick inte....hon är stel som en pinne i den bakre regionen så jag får vänta tills hon har gått ur löpet.

Förutom dessa köttbullar som finns på fatet så finns några även i min mage :-) Gott....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck