Sidor

torsdag 15 juni 2017

Zira 4 veckor

Nu har jag inte bloggat på några dagar. Men har inte haft ork och har inte varit motiverad. Även dagens inlägg blev sent för även idag har jag typ legat och sovit hela dagen. Kroppen tar semester varannan dag känns det som. Allting började egentligen förra veckan. Brorsan blev akut dålig, fick någon infektion i kroppen och feber som dom inte fick ner så det blev akut till Värnamo sjukhus. Just när det hände så hade jag ingen chans att sätta  mig ner  och ta in det, jag hade helt enkelt för mycket om och kring mig med bebisar som skulle flytta och allt det som hör till. I söndags förmiddag när Sophia med familj åkte hem åkte jag och hälsade på honom. Han hade då blivit lite bättre men inte helt. Tycker så synd om honom då han hade svamp i hela munnen och knappt kunde prata. Svampen kommer ju ifrån hans cellgiftsbehandling. Och förra omgången hade dom ökat styrkan. Så efter den omgången har han varit dålig, efter dom andra gångerna har han faktiskt varit förvånansvärt pigg. Nu är han hemma igen och mår betydligt bättre. För den som undrar så har behandlingen av hans cancer gett positiva resultat, tumören som var så stor finns ytterst lite av. Men han är ju absolut inte friskförklarad än.

För 3 dagar sen blev Phoebe dålig igen. Så jävla jobbigt. Jag fattar inte vad som är felet. Men jag åkte inte in med henne. (nu får jag väl på mig hela kattvärlden men skäll om ni vill) Men jag kände att eftersom jag hade medicinen hemma som hon också skulle få hos veterinären i Slöinge så ville jag prova med att ge henne det själv först. Istället för att stressa henne ännu mer med att åka dit och återigen ta en massa röntgen och ultraljud, dessutom eventuellt prover som skulle stressa henne ännu mer. Så jag ville ge det en chans själv först. Dom hittade ju absolut inget som var fel hos henne förra gången. Gav henne på kvällen första dosen och redan på morgonen blev hon betydligt bättre, hon hade börjat äta och dricka igen och kunde "prata" med mig. Så jag har gett henne medicin 3:dje dagen idag och hon mår bra. Men alltså, jag vet inte, har ingen aning om hur detta kommer att sluta. Jag är så orolig att hon inte klarar en förlossning. Det om något gör ju att hjärtat jobbar mycket. Så frågan är om jag ska boka ett kejsarsnitt på henne i förväg. Är ju inte det optimala men hellre det än att hon kanske dör ifrån mig. Hur som helst så ska jag ringa och rådfråga efter helgen.

Zira har iallafall gått 4 veckor idag och hon ökar i vikt. Att försöka mig på en gissning på hur många hon har i magen tänker jag inte göra denna gången. Blev ju hur fel som helst förra gången när hon ökade så mycket. Idag väger hon 4659 och har under veckan ökat med 154g, sammanlagt nu 429g. Precis lika mycket som hon ökade med sin första kull där det blev 6 bebisar. Och förra kullen hade hon ökat samma tid med 535g....och som ni kanske kommer ihåg blev det 5 bebisar. Kollade iallafall efter lite hallontuttar på henne idag och dom syntes klart och tydligt vilket förvånade mig.



Hon har redan fått en liten mage






Måste idag också få gratta B-kullen som idag fyller 10 år. Har ingen koll på var Brad Pitt finns då jag aldrig har fått veta vem uppfödaren som köpte honom sålde honom vidare till. Belinda Carlisle finns hos en uppfödare i Kalmar. Bruce Willis bor hos Lena som har Stenkatten´s britter, du kan läsa mer om hans 10-årsdag på henne blogg



Bruce som kallas för Bus precis nyfödd



2 kommentarer:

  1. Grattis alla små/stora B:en

    SvaraRadera
  2. Bus ville inte riktigt kännas vid den där bäbisbilden .... men med lite extra tonfisk och en lyckad födelsedag så kom han över det. Och hälsar så mycket till gammelmatte med några blöta nospussar!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck