Sidor

fredag 23 juni 2017

Hästar, massor av hästar

Det har ju inte blivit så mycket med bloggande denna veckan heller. Har haft fullt upp sedan förra söndagen med mammas altan. Började riva ner nätet som var då det var målat på när mamma skulle måla reglarna. Och en massa tätningsskum. Som ju blir orange, såg hemskt ut. Hon har ju velat ha nytt golv och även en panel. Varje år lägger hon ner runt 1000:- på genomskinlig vaxduk som hon har häftat på så att det inte regnar in. Men men plasten på insidan blir det ju som det blir, reglarna nertill började ruttna. Vilket resulterade i att hon målade ännu mer för att dölja allt.

Nu hade hon sparat ihop 1000:- till panelen och skruvarna. Men jag kände att det skulle bli dubbelt jobb för mig, först upp med panelen och när hon har fått ihop pengar igen ta bort panelen och på med golvet. Så jag tog hem golv också så får hon betala lite till mig i månaden. Har även frågat syskon/syskonbarn om dom kanske kunde lägga ut lite på golvet så hon inte behöver betala så mycket. Förhoppningsvis får jag in lite till det nästa vecka så jag får glädja henne ytterligare.
Har även fått ihop en ny trappa då hon hade svårt att gå nerför den gamla. Och hon har även fått dit ett trappräcke för hon har jättesvårt att gå upp om hon inte har något att hålla sig i. Allting blev klart idag innan regnet bara öste ner, faktiskt så skruvade jag dit dom sista 4 skruvarna när det började och jag blev genomblöt. Tänkte ta bilder men det får vänta tills det inte regnar.

Igår vid 18-tiden befann jag mig i Gislaved och kollade hopptävling med hästar. Behövde komma hemifrån lite, se annat och tänka på annat. Josefin har ju en egen häst, Lace som hon skulle tävla med. Så jag tyckte det skulle vara kul att få kolla lite. Så många hästar som jag såg igår har jag inte sett sedan jag själv jobbade med hästar 78-79. Jobbade ju både med trav och galopp. Hade då också extrajobb (barnskötare) hos en veterinär som jobbade på Strömsholms djursjukhus och var även med honom vid behov på djursjukhuset.

Innan själva tävlingen så var det ju hästar i en inhägnad för att värma upp föst. Tittade och tog kort på dom låga höjderna och väntade på att det skulle bli Josefins tur. Nu blev det inte så, hon fick stryka sig ur tävlingen. Lace tvärnitade nämligen framför ett hinder och Josefin åkte i backen med dunder och brak. Såg inte själva början, hörde bara bommarna falla och när jag tittade såg jag Josefin landa i backen. Och hon hade så ont, hela högersidan var sne. Hon hade jätteont i högra skuldran och åkte in till akuten för att kolla så inget var brutet. Hon skadade axlen & armen , men inga sprickor & inget brutet . En kraftig smäll så hon får gå med mitella i ca 2 veckor.  Efterden olyckan hade jag ingen lust att stanna kvar och åkte hem. Tog en hel del bilder iallafall och dom kommer här. Först ut på Josse och  Lace. Det var kul att fota dom och testa hur jag skulle få till det med så långt avstånd och dessutom rörliga. Inget man direkt lockar med vippa 😜
















Lite av dom andra hästarna















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck