Sidor

fredag 16 juni 2017

Sarah 4 månader

Idag blir min fina Sarah 4 månader. Vilket innebär att från och med idag får jag ställa ut henne. Och det blir utställningspremiär för henne denna helgen, både lördag och söndag. På hemmaplan dessutom, för utställningen är i Gislaved. I och med att det är så nära känner jag att jag orkar båda dagarna. dessutom så är det tidig hemgång, alltså går man inte upp till panelen får man gå hem tidigare.

Sarah har växt på sig fint sedan hon kom hem till mig. Igår var det 5 veckor sedan som jag hämtade henne. Hon fyllde ju 3 månader hos mig och då vägde hon 1559g. Idag väger hon 2099g så det har blivit en ökning med 540g under 1 månad vilket jag är nöjd med. Hon är lite urvuxen nu, lång i själva kroppen, öronen lite för höga. Och ja, lite högbent också. Med andra ord precis så som en brittbebis på 4 månader ska vara. Hur som helst så är hon kanonfin tycker jag. Ska bli så roligt att höra vad domarna säger om henne i helgen.

Lite nytagna bilder kommer här. Och det är ju tur att jag passade på att fota igår, för idag har det regnat hela dagen igen.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck