Sidor

söndag 24 april 2016

Love 7 veckor

-Ska du fota mig? Love tittar upp snett på mig så där lite pillimarigt.
-Ja, det hade jag väl tänkt, du fyller ju 7 veckor idag.
-Fota nu, precis NU!!
-Jaaaaaaaaa nuuuuu, kom igen!!
-Noop, jag vill inte, jag tar semester från allt som har med fotografering att göra, så det så.....

Catch Me If You Can, (Calle alltså) kommer rusande förbi och Love hakar på. Ingen av dom, absolut ingen av dom har för avsikt att vara med på någon fotografering idag. Jag började med att rigga upp med lite tyg, sådant skirt som man kan skrynkla. Det försökte Love äta upp. Satte honom på köksbordet och tänkte han skulle vara lite ställd då han inte har varit där tidigare mer än när jag matade dom för flera veckor sedan. Men ställd blev han inte utan väldigt nyfiken. In i sovrummet och fota i sängen då. Nä se det gick inte det heller, han bara sprang iväg och busade mellan kuddar och sprang mot mig för att ta kameran. Pust, stånk, stööööön. Jag gav upp och tänkte att då fotar jag dom andra emellan. Kan ju bara tala om att det gick inte det heller. Så jag skulle försöka mer under dagen men det har alltså inte lyckats alls, inte på någon. Så idag får det bli dom bilderna som blev av dom cirka 200 som jag tog men alltså fick slänga.

Oavsett bilder eller inte så fyller ju Love 7 veckor idag. Hans vikt är 783g och han har under veckan gått upp med 152g. Behöver jag skriva att jag är nöjd ?


Nä, jag vill verkligen inte!





Åhhhh, vad var det där?



Inget av intresse.




Dom flesta bilderna från sängen såg ut så här, eller jättesuddiga




Försökte även med fönstret i sovrummet, passade inte alls






Och på köksbordet fanns en massa nya roliga saker










Enda gången dom var still var när dom skulle dia Lillan. Här myser Milo och Calle







Och jag menar....HUR roligt är det att visa bilder på bara sovande katter??!!




1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck