Sidor

lördag 19 april 2014

Spanien/Torrevieja

Det slog mig helt plötsligt igår att fasiken....Jag måste ju ha något att ta på mig när jag åker. Att ta med mig kläder som jag har funkar nog inte. Och jag som verkligen hatar att handla kläder fick åka och köpa mig något. Inte kul alls. Dessutom så vill jag ju inte göra åt pengar på något onödigt då alla slantar vi får in behövs i Spanien till boende och hyra. Att sätta en gräns på max 1000:- visste jag inte skulle vara något problem, för som sagt, jag gillar inte att handla kläder. Och jag höll det inom rimlig gräns, handlade kläder för bara 800:- och då fick jag mycket tycker jag. Tyckte minsann det var roligare att handla kattmat vilket jag gjorde när jag ändå var där. 5 paket Pussi för 200:- Och nu hade dom 3 olika sorter mot 1 sort tidigare...och alla sorterna gillar Lillan & Mini.

För ett tag sen när jag googlade på Torrevieja kom jag in på en blogg där en tjej bloggar som bor där. Tycker det är kul att läsa och även om jag nu har resfeber som sjutton så längtar jag som bara den. Finns ju också en hel del på YouTube...här kommer ett par filmer :)



 

2 kommentarer:

  1. Torrevieja är helt underbart! Vi känner oss lyckliga som får bo där. Men det finns många andra ställen i Spanien som är betydligt vackrare... Men klimatet uppväger det hela (säger en som är uppvuxen i Skellefteå, Norrland, Suecia ;-) )

    SvaraRadera
  2. Spännande att se vad du tycker om Torrevieja. Och precis som Ama skriver, så finns det många fler platser både i Spanien och runt om i Europa som är vackrare. Så tycker i alla fall jag...Men! För det finns flera sådana.
    Vi trivs här, klimatet, atmosfären, det är en levande stad även vintertid. Prisläget på i stort sett allt är bra, det är opretentiöst, bra flygförbindelser med Sverige (viktigt för mig) fina utflyktsmål och mycket mer....Jag känner mig hemma här! (Har bara haft boende här dedan sept 2013 och innan varit mycket i Spanien, på öar och fastlandet)
    Hoppas ni också kommer att trivas.

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck