Sidor

måndag 5 mars 2012

Utställningshelgen 3-4 mars

Jag vet inte var jag ska börja. Hela helgen har bara varit helt underbar. Att det dessutom gick så bra för katterna från min uppfödning gör ju liksom inte saken mindre bra. Kan ju börja med att berätta att det kommer att bli ett långt inlägg :-)

Åkte ju i fredags tillsammans med Mia som jag bodde ihop med. Väl framme vid vårt boende på Apelviken kan jag tala om att vi fullkomligt dräglade över att det var så fint. Det fanns 2 sovrum uppepå där det gick att stänga dörrarna. Mia tog det större rummet då hennes katter skulle vara där inne och mina skulle springa fritt. Varför???? Det hade aldrig funkat att stänga in mina, då hade vi inte fått en blund i ögat då Priscilla ska vara överallt. Och det var hon, så snart hon inte såg mig så skrek hon efter mig. Hon är helt otrolig. Dock bestämde jag mig för att sova på bäddsoffan där nere. Jag vaknar ju och går upp så många gånger varje natt, går upp tidigt. Dessutom så verkade inte katterna våga sig på att gå uppför trappen. Jomenvisst. När jag vaknade på natten första gången så låg dom alla i trappen, andra gången jag vaknade så låg dom i sängarna i det lilla rummet :) Här kommer då lite bilder på vårt boende.

Detta är på baksidan, så skönt att kunna parkera bilen precis utanför och slippa kånka på allt som man har med sig. Priset? 1000 per person från fredag till söndag.







Så här ser det ut inne. Lägenheten är för 6 personer och här fanns allt.......
















Jag hade tänkt skriva hur det gick för alla Tawalliskatterna men jag väntar iallafall tills jag har resultatkatalogen framför mig så det inte blir fel. Men jag skriver ju givetvis hur det har gått för dom som kommer från mitt hushåll. När jag såg på lördagsmorgonen att jag hade Dagny Dickens så kände jag att jag inte hade så stor chans. Jag vet ju att hon inte är så glad i mina katter. Hon skulle bedömma Luna, Priscilla och Olivia. När hon dömde dom andra från mitt katteri höll jag mig undan.....och dom gick det bättre för. Mina 3 tjejers bedömningar var lite sisådär, men det spelar ingen roll. Luna fick sitt cert och det var huvudsaken. Hon fick även BIV:et. Olivia ex1 och Priscilla ex2
Fjodor och Tindra hade Eleonora Ruggiero från Italien. Tindra fick sitt första CACIB och Fjodor fick sitt 3:dje CACE. Han blev även nominerad men blev utslagen

På söndagen hade jag Tatjana Cernova från Lettland till Tindra och Fjodor. Båda blev nominerade. När det gäller Tindra så var det 3 vuxna honor som var framme. Tindra och en till fick 2 röster så domarna fick rösta igen. Samma denna gången, bägge fick 2 röster så det blev lottdragning i publiken och den andra honan gick vidare. Men Tindra fick sitt andra CACIB och det är ju det jag ville.
Fjodor gick vidare och blev bästa vuxna korthår. Nästa steg gick han mot honan som Tindra blev slagen av och där var det Fjodor som gick vidare igen :-) När kommande röstning var så visste jag att där tog det stopp för Fjodor, han gick mot 2 snygga långhår och en perser tog det. ( om jag inte inns helt fel) Men det spelar ingen roll. Han kom ett steg längre än vad han någonsin har varit innan och jag är superstolt över honom då han tog allting så bra denna helgen. Dessutom så fick han ju sitt 4:de CACE

Till Luna, Olivia och Priscilla hade jag denna dagen Michael Arianin från Ryssland som domare. Luna fick sitt cert och blev Champion. Och det är jag supernöjd med då jag inte trodde hon skulle få några cert i helgen då hon är liten....har ju gått ner i vikt. Men detta var hennes sista utställning. Det vill säga om hon inte visar att hon klarar av att kunna vara ute så. För hon är ju så otroligt tillbakadragen och gillade absolut inte läget. Om jag lyckas att få henne mera trygg i sig så kanske det kan gå, men som det ser ut nu så ska hon slippa.  Idag var det tvärtom idag igen....samma som i oktober. Idag var det Priscilla som blev ex1 och Olivia ex2. Dessutom så fick Priscilla BIV:et. Domaren var helt tokig i henne. Om hennes ögon skrev han "dark orange colour, round, open, very expressive" ( mörk orange färg, runda, öppna, mycket uttrycksfulla )

Nä, nu orkar jag inte skriva mer, nu får ni kolla på bilder istället. Sätter bara ut ett fåtal här, resten finns i ett album på Facebook, följ länken nedanför bara.


Oxana



Freddie



Tindra


Fjodor



Priscilla



Luna



Fjodor och Johanna som hjälpte mig med att bära honom



Oxana



Just det....så här ser jag ut med kort hår :)



2 kommentarer:

  1. Ja, du är så fiiiin, Lotta! Å dina kissar är så fiiiina allihopa och hela helgen var superfin. Nu har jag svurit STARKA ord i flera timmar för att få in mina BILDER på FB!!!! Jag blir helt dj..a förb..ad!!!! Tänkte göra ett Album ... plockade bilder, c:a 100 talet .. väntade en halv timma = 16 bilder och 20 SVARTA! Nu ger jag upp ... o bloggen är ju inte att tänka på (lade in lite i lördagskväll), bara orkar inte mer med detta internet i kväll ...
    Men megakramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Grattis till fina resultat! Och snygg blev du i håret :)!

    Kram
    Anngert

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck