Sidor

söndag 1 september 2019

Tumör

För att jag ska komma ihåg vad som händer måste jag skriva ner det. Jag kommer ihåg just nu. Och just nu skulle jag mer än gärna vilja glömma allt. Augusti månad har varit katastrof för min del. Har varit hos läkare massor av gånger, nämligen 11 gånger och det tycker jag är alldeles för mycket på en månad.
Det håller på att göras en utredning på mig på grund av min yrsel/illamående/som kommer  flera gånger under dagen utan förvarning. Ska även göra en minnes...blablabla (kommer inte ihåg) för att kolla varför jag glömmer så mycket nu. Även koll på min balans (balansnerven) eftersom jag tappar balansen så ofta. Har ju redan varit i Jönköping och kollat en del av detta. Och svaret har varit att det har inget  med min hörsel och öronsnäckor att göra. Ska göra en MR-röntgen på huvudet igen för att dom för säkerhets skull inte missar något. Just allt detta är inte mina stora problem just nu, jag har annat att fajtas med.

Jag var ju hos läkaren på grund av att min hosta inte ville ge med sig. Fick stark hostmedicin som dämpade lite. Först trodde jag själv att det var en förkylning men det brukar ju ge med sig. Så då trodde jag det kunde vara rökhosta eftersom jag röker. Läkaren lyssnade och slog och kunde bara konstatera att allt var ok. Men......för säkerhets skull skulle han skicka in en remiss för att röntga lungorna trots att jag var där i februari och allt såg ok ut. Fick tid bara några dagar senare. Och denna gången såg inte allt ok ut.

Nu hittade dom en förändring. Läkaren misstänkte en tumör och den var i storlek 2,8cm*1,6cm. Hur fan nu den lyckades ploppa upp efter bara 6 månader. Det blev en remiss till röntgen igen, denna gången med kontrast. Även den tiden fick jag ganska så omgående, bara några dagar senare. Och svaret från den var den värsta tänkbara för mig. Nu kunde man se tumören mycket tydligare och den var/är betydligt större, nämligen 7*5*5cm. Nu väntar jag in en tid till Jönköping igen, denna gången för att dom ska ta ett biopsi på tumören för att veta vad det rör sig om och då även för att veta hur vi går vidare med det. Väntan är superlång, det är skitjobbigt att inte veta något. Förhoppningsvis får jag tid även dit ganska så snabbt.

Jag vet att det är många som har det mycket värre än vad jag har det. Och att jag kanske är lite för gnällig om det just nu. Men för mig själv så är ju detta med tumören det värsta som någonsin har hänt mig. Så jag har faktiskt lov till att gnälla och vara ledsen. För ledsen är jag, gråtattacker kommer 2-3 gånger om dagen.Men har inget annat att göra just nu än att bita ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck