Sidor

fredag 26 december 2014

Mini löper igen

Förra gången hon löpte kunde jag inte skriva om det för då hade jag ingen dator, den var redan nerpackad. Hon gick i löp då 1 vecka innan flytten till Sverige och kom av sig helt när vi flög hit. Det gick alltså 2 veckor innan hon kom i löp igen, idag är det hennes tredje dag. Jag var ju lite tveksam ifall jag skulle para henne nu när hon kom i löp. Men jag är så bebissjuk så jag låter henne träffa en pojke. Så imorgon åker vi iväg mot Halmstad där det finns en fin hane till henne. Får hålla alla tummar jag har om att det tar sig då det är första parningen för båda. Så det är alltså inte alls säkert att det tar sig detta första mötet mellan dom. I så fall får vi åka dit framöver igen. Ska även se om jag kan ta någon bild på Em som han kallas. Hans färg är cremé och han är bara 12 dagar yngre än Mini. Stamtavla på bebisarna kommer när jag vet att hon ska  ha smått.

Vill ju hålla koll på vikten nu när hon ska iväg och paras så jag var nere och lånade grannes våg. Mini väger idag 4153g.
Passade också på att väga Lillan som idag väger 3912g.
Båda väger mer än vad jag vågade hoppas på.

1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck