Sidor

söndag 21 december 2014

Bortskämd

Tänk vad bortskämd man är!! Jag är så van vid alla mina saker som jag har, och hur dumt det än kan låta så saknar jag allt som är i Spanien...alltså av sakerna som vi tog med oss och som så småningom kommer hem till oss här. Tog ju med allt som jag använder och känner mig nästan handikappad här i köket när jag ska laga mat. Saknar min perkulator så jag kan få kaffet som jag tycker om....saknar symaskinen så jag kan börja sy igen.....och en massa annat. Men men....det kommer ju hem snart får vi hoppas.

Att sen kunna dricka kranvattnet....alltså, ni anar inte hur underbart det ÄR. Och att slippa klorlukten när man diskar eller duschar. Alla kläderna vi har här har fått en omgång i tvättmaskinen. För när man kom hit så kändes lukten extra mycket. Blir mycket att tvätta när allt kommer...måste helt enkelt få bort all lukt. Och så snart jag får råd så ska båda tjejerna iväg på spa till Gislaved. Dom ska badas dom också.

Lillan och Mini ja. Dom mår bra. Fast jag har inte koll på vikten då vågen inte är här (också en grej jag saknar) Känner att Mini har gått ner, och det började hon med när hon kom i löp. Båda äter både ofta och mycket men det tar väl tid innan dom går upp igen...tror att Lillan också har gått ner men jag är inte säker. När det gäller Mini så är ju en parning planerad. Men jag vet inte om jag ska para henne nästa gång hon går i löp eller om jag ska vänta till lite senare....någon gång framåt våren. Vill gärna ha med henne på utställningen i Göteborg när det är Scandinavian Winner Show den 4-5 april. Båda tjejerna är ju kvalificerade till att få vara med. Nu när jag är med i Sverak så kan jag ju liksom få vara med. Och sen så är det ju så många katter...1200 är det begränsat till  och jag gissar på att det kommer att vara rätt så fullt.

Har tagit nya bilder på Mini....för Lillan ville i vanlig ordning inte alls vara med.




2 kommentarer:

  1. Då hinner småflickorna äta upp sig till Göteborgsshowen! Och så får du snart ditt goa kaffe ...

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck