Sidor

onsdag 29 maj 2013

Nytt i trädgården

Och det är ju inte min trädgård. Men lägenheten som jag bor i är en hörnlägenhet och redan från början fick jag lov till att plantera och fixa. Senast igår var hyresvärden här, klippte gräs och så. Och jag frågade igen för säkerhets skull om jag fick gräva och fixa där jag nu har grävt. Och det var ok från dom Och här är dagens resultat då. Det är inte riktigt klart än. Måste fixa stenar som jag ska ha som kantsten runt om, både runt allt och runt vattnet...Men jag har inte hittat det som jag vill ha än. Dessutom så vet jag att jag såg reklam om en solcellsfontän men jag kan för allt i världen inte komma på var jag har sett det. Säkert i någon av reklamlapparna som kom i måndags och som jag har slängt. Men jag snubblar nog över det igen. Senare till hösten när jag delar på plantorna så ska det i akleja i den lila krukan Och bland stenarna ska det i stenpartiväxter.


Så här såg det ut tidigare





Här har jag trätt däcket över det lilla trädet och grävt lite




Slutresultatet blev jag ganska så nöjd med. 






1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck