Sidor

lördag 16 december 2017

Sarah 10 månader

Idag blir min Sarah 10 månader. Jag tänker ofta på uppfödaren Patricia som har Quicksilver, känner mig glad och tacksam att hon har så stort förtroende för mig så att Sarah fick flytta till mig och förgylla min vardag. Förgyller min vardag gör Sarah verkligen. Det finns inte en dag som hon inte hittar på hyss. Det nya dom sista 10 dagarna är att Sarah har bestämt sig för att det bästa stället att vara på är uppe på diskbänken. Hon lägger sig gärna i diskhon. Jag har försökt att ta ner henne massor av gånger, men hon är uppe lika snabbt igen. Jag har till och med hällt vatten där, men då plaskar hon bara med framtassen och så kan hon ligga där och titta på vattnet. I evighet. Och hon tittar där hela tiden även om det inte finns vatten där. Visserligen har jag en läckande kran så vattnet strilar nerför, men det är knappt synligt.

Sarah är precis så som jag vill ha henne. Otroligt social och framåt. Det finns nog inget som hon är rädd för. Om hon hade kunnat så hade hon med all säkerhet rotat in sig under skinnet på mig. Även om hon ligger och sover så är hon snabbare i sängen än jag när jag är på väg in. Och då ska hon gosa, gärna länge. Lägger jag ner handen så försöker hon ta tillbaka ...med tänderna. Sarah är den enda katten som någonsin har förstört något här hemma. Hon har sådan fart när hon springer och busar att det inte finns någon som helst hejd på henne.

Dom sista 2 veckorna verkar det emellanåt som att hon håller på att gå in i löp, trots att hon äter piller. Märker det även på Tussen som nosar henne extra mycket där bak. Men se, denna donnan får allt vänta på bebisar, minst 6 månader till. Förutom prover och tester som jag ska ta på henne vill jag ha ut henne på utställningar och få henne till Champion innan.Och det är svårt om hon har bebisar. Men framför allt så känner jag fortfarande att jag vill ta det lugnt och ta igen mig. Vikten på Sarah är idag 3729g och hon har under månaden gått upp med 141g. Ta bilder på henne är omöjligt. Hon ska tjattra med kameran. Eller så går hon ifrån för att leka. Enda gången som jag får henne intresserad är att ha en vippa. Då vaknar intresset och hon spärrar upp ögonen. Tråkigt nog åker även öronen upp.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck