Sidor

onsdag 19 april 2017

Woop Woop

-Jippi!!!
Corinne och Athena nästan hoppar i takt av glädje.
-Våran matte är jättesnäll, vi har fått en jättestor lekhage, ropar dom i kör.
-Ja, och vi kan klättra precis överallt!! Camio var eld och lågor han också.
-Och det bästa av allt, glöm inte det!! Eros är till sig av glädje.
-Vi har fri tillgång till all maten, nomnomnom!!!
-Men Sophia, varför ser du inte så glad ut då, ställer jag frågande...
-Muttermutter! Hur kul är allt det där då när både mamma och pappa både ska sno våra sovplatser och maten. Klättrar vi för högt kommer morsan gnällande. Försöker man få farsan ur igloon, ja då måste man vända uppochner på den.

Under natten var jag uppe 1 gång vid 3-tiden för att kissa. Alla bebisarna låg och sov där dom brukar. För ovanlighetens skull kände jag mig väldigt trött och gick och lade mig igen. För att vakna vid 5.30 med ett ryck, kändes som att jag hade försovit mig till ett möte...eller nåt. Men det hade jag så klart inte. Men alla mina katter, stora som små tyckte att det var inget snällt gjort av mig att ta sovmorgon.
-Vi är hungriga!!!!! Vi svälter!!! Ge hit lite käk snabbt nu!!
Jag kunde knappt röra mig i köket, jag hade 7 katter runt mig. Och dom små började klättra uppför mina ben. Fanns inget annat att göra än att snabbt som sjutton göra iordning deras mat. Och alla bara började vräka i sig maten. När kaffet var klart så var även dom klara och busade runt här. Jag misstänkte redan från början att just köket och stolarna skulle vara en stor hit. Då jag har band som hänger ner från stoldynorna. Där brukar bebisarna älska att vara. Och så klättrar som på stolarna och köksbordet.
Dom har haft riktiga race sedan jag öppnade igår. I sovrummet lekte dom jättemycket. Men under natten var dörren till sovrummet stängt som vanligt. För jag gissar på att det inte tar så många dagar innan dom klarar av att klättra uppför sängen. Ååååååhhh, jag bara längtar efter att det ska bli lite varmare ute så jag kan släppa ut dom på altanen och rastgården.

Jag tog massor av bilder igår eftermiddag och i morse. Men som tidigare så har dom skräp i ögonen som ni får leva med. Och trots att jag städar varje dag nu , både dammsuger och svabbar golv så är det som så att dom drar med sig sand/mat/havregryn överallt. Och städa tänker jag inte göra mer än 1 gång om dagen och då morgonen. Jag känner att antingen får ni även sådana bilder, eller inga bilder alls. Tror ni väljer det sista, eller hur?




Pappa snodde våran sovplats






Hela familjen ligger och sover på eftermiddagen





Börjar så smått vakna till

























I sovrummet är det kul!











Vilken stil han har 😊

















Bilderna från imorse i köket











Athena somnade mitt i leken.



Efter en slurk i mjölkbaren somnar dom vid tröskeln




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck