Sidor

fredag 5 juni 2015

Lyckliga ungar

Nu ligger dom här, totalt utslagna efter att ha varit ute i 1 timme och lekt för första gången i rastgården. Och då ska ni veta att klockan är inte mer än 8.40 just nu. Och då det ska bli fint väder idag  kommer dom att få gå ut senare igen. Första gången kan ju vara lite skrämmande. Att gå på gräs...som dessutom är blött var absolut ingenting som dessa små hjältar brydde sig om. Mer än att jag ångrade mig lite då dom blev hur skitiga som helst under tassarna efter att ha varit i rabatten. Eller näääää. Jag ångrar mig inte, det kändes bara bra att se hur lyckliga dom var och framför allt...hur orädda dom är. Jag har ju 2 stora fabriker runt hörnet och lastbilarna dundrar förbi utanför hela tiden...inte ens det brydde dom sig om.

Det var som sagt kul att springa ute. Upp och ner för trappen. In bland blommorna i rabatten. Upp på altanen för att ta ett race in i hallen via vardagsrummet och sen ut igen. Emellanåt även ta en snabb runda till maten för att ta ett par tuggor. Gissa om jag har små tassavtryck överallt? Bilderna i dagens blogg är många. Så jag har inte förstorat dom som jag brukar för då blir det svårladdat. Vill ni se dom större klickar ni på en bild så kommer det fram ett bildspel där ni kan bläddra.

 
Försten ut var Leo som här lockas av mormor Lillan. Spännande saker finns att utforska
 



 
 
Ja alltså. Man kan ju gödsla lite här också. Och spara matte på kattsanden. Leo är väldigt koncentrerad

 
 
 
Efter kissepausen var det fullt ös igen


 
 
 
Simba ute på spaning




 
 
 
Jodå, säger Simba. Det blir nog jordgubbar här så småningom.


 
 
 
Ajdå....lite svårt att komma upp men det gick bra till slut.

 
 
 
Tittut

 
 
 
 
Oscar kom ut ganska så nyvaken...men nyfiken ändå.





 
 
 
Ajjämän...Oscar gödslar lite han också.

 
 
 
 
Kiara var den som var mest i rabatten



 
 
 
 
Ooops...jag kom visst inte ut denna vägen. (Zira)

 
 
Det första hon gjorde när hon kom ut var att börja äta på gräset

 
 
 
För mamma hade ju visat att man kan göra det
 



 
 
 
Mamma Mini övervakar

 
 
Grabbarna bus. Oscar i bakgrunden och Leo framför

 
 
 
Lite bus på dom andra också








 
 
 
Vackra mormor Lillan

 
 
 
Som sagt, man blev vääääldigt trött efter att ha varit ute.



1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck