Sidor

torsdag 8 oktober 2015

Snart dax

Om bara 15 dagar är det dax för mig, Lillan och Zira att ge oss ut på vårt, vad jag tror, största äventyr. då är det dax att åka till Malmö på utställning. Inte vilken utställning som helst, utan denna helgen 24-25 oktober är det World Show. Med utställare från 29 länder, 34 domare och cirka 2000 katter. Britterna kom på plats 5 av störst anmälda grupp. Kommer för mig bli en helt otrolig upplevelse och jag är så glad att jag anmälde. Fast....Innan utställningen i Malmö är det ju en helg emellan, nämligen nästa helg. Då sätter jag mig i bilen med Zira och åker på WCF-utställning i Varberg. Kände att det räckte med Zira. Och åker främst för att det är Brittspecial. Helgen som kommer ska jag bara vänta på att den är över för på måndag kommer Benny hem.

I och med utställningen i Malmö så har jag sytt nytt buskynke. Allting är nästan klart utan bädden med tält. Ska ju vara öppet på båda långsidorna. Men jag har även sytt dom så att jag kan använda allt senare också. Var hemma hos Ann Nissen igår så hon fick brodera in mitt stamnamn på tygbiten som hänger ner. Det som syddes var 4 bitar med namnet då det ska hänga ner på varje sida. Varje stycke hade 7246 stygn och tog 23 minuter att bli klart. Jag tog bara stamnamnet så kan jag använda det till vilken av katterna jag vill sedan. Och jag är nöjd, förutom att jag tycket att tyget drogs åt för mycket. Men det spelar ingen roll.


Detta är tyget och det är dessa färger som är på tyget som stämmer. Det med ränderna ska vara runt om och bädden, sen ska tältet över bädden vara det i rosa


Här har jag tagit bilder med blixten på så färgen blev helt tokig. Men ni ser iallafall hur det ser ut.






Mini slappar och håller koll på mig samtidigt.




1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck