Sidor

onsdag 12 oktober 2016

Höst

Nu tror jag att hösten är här på riktigt! Det blåser mer och mer och en massa löv samlar sig i trädgården. Jag har inte ont av det, det som hamnar i backen blåser ju bort ändå. Men min mamma tycker att dessa löv är jobbiga så hon går och krafsar lite varje dag nästan. Och hon har ju inte ont av det bara hos sig, hon går och krafsar hos mig också.

Någon annan som krafsar är Zira. Det går  ju inte åt lika mycket mat nu som när bebisarna var här. Sista veckan så gällde ju 6 påsar blandat med mush 3 gånger om dagen. Nu är det 1 påse och 2 bollar mush 3 gånger om dagen. Något Zira nu i inte är van vid, hon äter ju inte upp en hel påse själv på en gång och då krafsar hon för att gömma maten till senare. När det inte går så tar hon en bit i munnen och går ut med den i hallen och ropar på sina ungar. Som givetvis inte kommer och då äter hon upp det själv. Hon har varit väldigt lugn trots att ungarna har flyttat. Inte alls det där skriket efter dom. Nu vilar hon en massa och emellanåt får hon sina ryck och blir en bebis själv, springer fram och tillbaka och, hoppar och leker. Igår fick jag lite ångest över att jag inte behöll en av bebisarna hemma så hon fick lite sällskap. Men å andra sidan så är hon den "gamla" Zira, vill vara med och hon vill gosa hela tiden.

För att jag inte ska gå här och sakna bebisarna för mycket har jag städat. Jag gillar att städa. Men jisses vilken tid allting tar nu för tiden. Tänkte ju återställa allt till det normala, vad nu det innebär. Men alla bebissaker är bortplockade. Kommer att lämna över det till Josefin så Phoebes bebisar har sen när det väl blir några. Måste erkänna att det känns skönt att ha putsat alla fönster, nu ser jag ut, inte bara en massa tassar. Och gardiner som hänger ner. Börjar se ut som att man bor här igen. Dom nya mattorna som jag har haft ett tag nu men väntat med att lägga på tills alla flyttat har gjort att det blev mer mys. Och mattorna är något som Zira älskar, hon riktigt ålar sig fram på dom. Och hon är nog rätt så nöjd då hennes bäddar, flera stycken är under sängen som jag återigen har öppnat upp. Där ligger hon alltid och sover och har alltid gjort tidigare också.



Jag är så nöjd med det nygamla köksbordet. Det ser mer hemtrevligt ut än med det stora vita som jag hade. Dock är det tomt på bordet utan mina "prydnadskatter"






Jodå, jag har faktiskt gardiner i vardagsrummet :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck