Sidor

söndag 2 november 2014

Farväl mina små blommor!

Hej,

Detta är tänkt att bli det sista inlägget från mig som gästbloggare här hos kära Lotta. Kattungarna försvinner nu undan för undan och då är mitt uppdrag som fodervärd till ända. Jag vill tacka dig Lotta för det fantastiska stöd du gett mig genom hela denna resa. Du är guld värd och en mycket pedagogisk och kunnig mentor.

Lycka till alla som köpt kattungar ur Blomsterkullen. Jag hoppas att ni ska tycka om era katter lika mycket som jag gjort. Ni är alltid välkomna att höra av er, jag blir jätteglad för bilder och meddelanden.

Allt gott!
Christin

Akelja och Malve (Malte)

Akleja, Malve (Malte) och Iris

Ser ni vem som är vem nu?

Från vänster: Linné (Chili), längst bak Scilla (Molly) och framför Akleja, Lupin, Iris, Näva och Malve (Malte).





Och så några individuella bilder. Om ni vill spara bilder från deras egna sidor så passa på innan nästa helg, då sidorna kommer att avpubliceras. Först ut blir Scilla som ska heta MOLLY och dagen till ära var på ett riktigt jakthumör och bara kraxade efter leksaken. Hon är som sagt glad för att jaga och leka men kommer ibland och kelar och spinner hos en i soffan.







Sedan har vi Iris som var lite trötter. Hon är en busig och modig tjej som gärna kelar. Hon njuter med hela kroppen av att bli klappad.



Här kommer Näva som är trygg, stabil och ibland ligger för sig själv utan att vara osocial - hon bara trivs i sitt eget sällskap. Hon blir gärna klappad och kelad.






Näst ut är Akleja. Hon är social och orädd men inte så glad för klapp - av människor. Med Olivia och Atlas gosar hon gärna. De brukar buffa på varandra med huvudena och hon ligger gärna i en hög med sina syskon. Jag har inte hört henne spinna, det kanske kommer men mamma Olivia spinner sällan eller väldigt tyst så det är inte säkert att Akleja gör det. 







Sedan kommer lilla Malve som ska heta MALTE och han är kullens minsting. Han söker kontakt med människor och även mycket med Atlas. Han ligger ofta hos honom och det blir nog jättebra att han får en storebror i sitt kommande hem. 






Här har vi Lupin. Det är den brunaste av de mönstrade tjejerna. Hon är en riktig gosnos som gärna lägger sig nära och spinner. Modig är hon med, alltid först ut hos veterinären.



Och detta är Linné eller CHILI som han kallas. Vår lilla chockladpralin, föddes som minstingen på 79 gram men har tagit igen det med råge. Han är social, kelig och framåt.

I bakgrunden är det Akleja




Tillsammans med Lupin.

Hejs svejs allihopa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck