Sidor

onsdag 24 april 2013

FY

FY säger jag bara. FY för dig som ska luras och bedra andra människor.
Mitt inlägg idag grunnar sig på att jag fick veta att Timothy Dalton ställdes på Sydkattens utställning i Malmö helgen som var. Timothy som hamnade hos en uppfödare jag inte ville sälja till....en uppfödare som jag nu vet även var hemma hos mig fast då med ett annat namn. Hon köpte alltså iallafall Timothy av mig men skrev under med ett annat namn, presenterade sig som en annan.....förfalskning. Och jag som aldrig hade sett människan kan ju inte veta ifall det var hon.

Jag har försökt komma i kontakt med henne men utan resultat. Fick även veta att hon samäger honom med en annan uppfödare som jag heller inte ville sälja till. Denna uppfödaren som sägs samäga Timothy har jag iallafall fått tag på men hon i sin tur nekar till allt....trots att den som var hemma hos mig har sagt att dom äger honom ihop. Massa trassel som jag givetvis blir riktigt förbannad över.
Jag lär nog inte få mycket gjort när det gäller Timothy. Jag får väl se det som så att dom tycker att dom har en snygg britt....för som jag kan se det är Timothy den enda britten av deras som är fin.
Jag skriver inte ut namnen på dessa uppfödare här...men du som inte redan vet vem/vilka dom är (en del av er vet ju redan) skicka mig ett mail om ni vill veta lotta_wallin@telia.com

1 kommentar:

  1. Somliga borde verkigen skämmas över sitt beteende. Så här kan man ju inte göra om man vill fortsätta vara respekterad innom avel och utställningsvärlden

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck