Sidor

onsdag 13 juli 2016

Zira's DoDay

Idag har det alltså gått 65 dagar sedan parningen om det tog sig på måndagen som jag räknade med. MEN, det kan ju faktiskt också vara så att det tog sig på tisdagen och  ja, då är det ju dag 65 imorgon. Men nääää, jag tror att det är idag. Men det är ju inget som säger att hon går 65 dagar, hon kanske går 1 dag över eller till och med 2. Men för hennes skull hoppas jag på att dom kommer under dagen eller natten som kommer. För den sista veckan har ju verkligen varit jobbig för henne. Igår kväll låg hon hos mig extra länge och med handen på hennes mage kunde jag känna bebisarna väldigt väl, hade typ en rumpa i handen ena gången, nästa gång en tass. Det är så mäktigt att känna det så genom henne. I morse, och ja, jag vet, det är ju fortfarande morgon då klockan inte är mer än 06.48 just nu men jag har ju varit uppe i 3 timmar redan. Hur som helst, i morse så har hon haft flera förvärkar där hon slickade sig om magen febrilt. Och dom har kommit tätt, hon har bara kunnat vila i 3-4 minuter innan dom kom igen. Ser det genom att magen blir som en fyrkant. Även om jag satt i soffan så kunde jag se det. Dessutom tömmer hon sig, både kissar och bajsar ofta.  Det blir inte många minuter jag går ifrån henne idag. Vikten är 5166g och hon har gått ner sen igår med 88g.


Så här såg hon ut för 11 veckor sen när hon kom hem från Olle




Svårt att få till liknande bild som ovan då hon inte gärna står upp. Försökte i morse med att locka med godis, men det blev bara dessa bilder. Trodde hon skulle gå iväg efteråt men det orkade hon inte utan lade sig ner där hon var.










Frukost intas, fortfarande matglad





Dessa bilderna tog jag igår kväll. Skönt att ligga på rygg




2 kommentarer:

  1. All lycka till ZIRA!!!
    Hoppas allt går bra!
    Spännande..
    Tazziga Kramar
    B&B & L

    SvaraRadera
  2. Nu får ni komma ut små bebisar innan er mamma spricker

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck