Sidor

onsdag 17 juli 2013

Jamie, Casper, Téa & Lillan

Det är katterna som jag har hemma. Ja...och så har jag ju Tindra. Men Tindra känns mer som min mammas då hon bor hos mamma och har gjort det nu i lite över 2 år. Och det funkar ju jättebra, mamma håller sig sysselsatt och har annat att tänka på. Och trots att hon sa "aldrig mer kattungar" (då var det bara 2) så var det hon som tyckte att vi skulle para Tindra en gång till och nu då med Casper. För hon ville ha en katt till hemma som sällskap till Tindra. Jag tror att hon kommer att ha fullt up....för jag tror att Tindra får mer än 2 bebbar denna gången.

Tillbaka till katterna här hemma då. Först så säger jag grattis till Lillan som idag är 9 månader. Ett litet grattis också till Téa i efterskott. Blev ju inte av att jag skrev något när det begav sig då alla var sjuka här hemma. Ett virus som kallas rotavirus. (magsjuka hos katter) Kommer en egen sida till just det framöver, ska bara orka skriva. Och idag när Lillan är 9 månader så känns det ändå bra när det gäller hennes vikt. Hon har nu gått upp allt hon förlorade under magsjukan och hon har till och med ökat lite extra. Idag väger hon 3276g och har under den gångna månaden gått upp med 121g. Lillan visar lite löpbetéende när jag borstade henne så det kan nog vara så att hon är på väg in i löp...och isåfall får hon paras med Casper. Tidigare än räknat men det är slut med p-piller nu........

Som ni vet så har ju Téa livmodersinf. Hon går på vetrimoxin och det verkar som att det har hjälpt, men jag ropar inte "hej" än. Hur som helst så har flytningarna avtagit rätt så bra, nu har hon mer eller mindre ingenting. Och nu under morgonen så verkar hon piggare, trots att hon har varit pigg hela tiden. Hon har under perioder fått vara instängd i gästrummet då Casper gärna vill vara på henne hela tiden dom sista dagarna. Tror nu jag vet varför. Hon visar nämligen att hon håller på att gå in i löp. Visserligen ska jag para henne, tog ju bort pillren i samband att dom blev sjuka och ändå spydde upp dom. Men hon ska inte paras förrän hon blir bra. Så hon får snällt hålla sig här inne. Ska så snart jag får tillgång till virke ska jag snickra ihop en ny nätdörr för jag vill inte hålla dom isär så att dom är isolerade helt och hållet. Blir inte bra i längden. Vikten på Téa idag är 2944g och jag får väl ta viktuppgången på henne också den sista månaden nu då......och då har hon ökat med 97g...bättre än ingenting alls. Får ju heller inte glömma att hon gick ner sig ända till 2500 när hon spydde som värst.

Casper växer ju han också. Idag har han lyckats med att komma upp i vikten 4801g. Och nu börjar hans kindpåsar komma tillbaka...sakta men säkert. Jag tycker ju så klart att han fortfarande är smal och tanig men det tillhör ju hans ålder. Han verkar dessutom tillhöra gruppen som biffar till sig sent. Så det är bara att vänta in honom. Förutom att han hela tiden ska vara på Téa vilket är ett litet problem så är han supersnäll och SÅ DUKTIG. Jag som har varit så orolig över att han ska börja stila för att han har visat tendens till det har fått ta tillbaka. Iallafall fram till nu. Han har inte strilat. Jo förresten, 1 gång. Det var när Ricki var här och han inte fick till det. Då pinkade han på korgen men det var inte så farligt och det luktade inte heller knappt. Hur som helst så ska jag nu beställa strilskydd till honom. Snygg med engelska flaggan på :) Vill ha hemma ifall att...man vet aldrig...

Jamie behöver jag väl knappat blogga om nu. Hon är för tillfället en äkta pösmunk och var hon är lägger sig (utom golvet då) så ser hon ut att trilla ner när som helst......Magen hänger utanför överallt. Sen i måndags har hon ökat med ytterligare 96g och väger idag 4566g SOM jag är nyfiken på vad hon har i magen...och framför allt hur många........


Jamie










Casper
















Téa




















Lillan











Casper & Lillan








En liten film på Téa....och visst är detta löpbetéende??? För så här gör hon inte annars.





1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck